سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۸:۵۱
کد مطلب: 22086
۲

توصیه های حاج آقا قرائتی به پزشکان

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: پزشکان از نظر حرفه‌ای موفقیت‌هایی را بدست می‌آورند اما نباید فراموش کنند که اگر خدا نخواهد، حافظه شان، آنها را یاری نمی‌کند به همین دلیل پزشکان همیشه باید در کارهایشان به خدا توکل کنند.

به گزارش فارس،حجت الاسلام محسن قرائتی در اختتامیه پنجمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا که در سالن همایشهای رازی برگزار شد گفت: اینکه بلایا از کجا می آیند براساس احادیث قرآنی برخی از بلایا دست خودمان است و ما هم در آن نقش داریم که با رعایت نکردن برخی موارد باعث بروز حوادث می شویم.

وی افزود: نباید فکر کرد که چون برخی از کشورها در دین و مذهب‌شان زکات ندارند پس همه بلاها برای آن هاست بلکه هر اتفاقی بازخوردهای خود را دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: احادیثی داریم که در آن آمده ظالم را به بلا گرفتار می کنیم تا چشم و گوشش باز شود یا اینکه می خواهیم مورد امتحان قرار گیرد تا رشد کند. اولیای خدا را هم به سختی می‌اندازیم چرا که می خواهیم به آن ها درجه دهیم.

وی به آثار بلایا اشاره کرد و گفت: در قرآن دو زلزله داریم یکی طبیعی و دیگری زلزله ای است که هم شامل جمادات و هم شامل انسان ها می شود و در برخی از این موارد است که انسان در آن نقش دارد.
حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: معتقدم حضرت زینب نفر اول مدیریت بحران در عصر عاشوراست و این زن بحران ها و سختی های روز عاشورا را طوری پشت سر گذاشت که هیچ یک از ما نمی‌توانیم مانند او باشیم.

وی غفلت زدایی را یکی دیگر از آثار بلایا دانست و گفت: برخی اتفاقات هستند که انسان ها را بیدار می کنند به همین دلیل باید دانست که اگر خداوند نخواهد طوری می شود که اسم خودر را از یاد می بریم بنابراین بلایا غفلت را از انسان دور می کند.
وی دریافت پاداش و عبرت را نیز از دیگر موارد آثار بلایا اعلام کرد و گفت: زمانی که حوادث تلخ برای خانواده ای اتفاق می افتد باعث عبرت دیگران و اطرافیان می شود. حوادث و بلایا هم عبرت هایی برای انسان ها دارد تا به خداوند پناه ببرد و این حوادث باعث می شود که قدر نعمت های او را بداند.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: پزشکان از نظر حرفه ای موفقیت هایی را بدست می آورند اما نباید فراموش کنند که اگر خدا نخواهد، حافظه شان را در کسب این موفقیت ها یاری نمی کند و دیگر تسلطی بر کارشان نخواهند داشت .به همین دلیل پزشکان همیشه باید در کارهایشان به خدا توکل کنند.

وی تصریح کرد: حوادث غیر مترقبه منجر می شود تا افراد به رشد علمی، عاطفی، اجتماعی، معنوی، دفاعی و پیشرفت های بسیاری برسند مثال آن کشورمان است. ما از همان ابتدا این گونه پیشرفت ها را نداشتیم و با حملاتی که به ایران شد توانستیم روی پای خود بایستیم و رشد کنیم.

حجت الاسلام قرائتی گفت: امدادگران نیز باید در ارائه خدمت با اشتیاق و دلسوزانه عمل کنند چرا که این احساسات به بیمار هم منتقل می‌شود. خدمت او باید بدون درخواست باشد و کار این افراد فقط به امداد ونجات ختم نمی شود و 50 درصد کارهای آن ها فکری و اعتقادی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!