وزیر : برخي ساختارها در آموزش و پرورش معيوب است
وزير آموزش و پرورش گفت: بخشي از مشكلات آموزش و پرورش به "ساختار " بر ميگردد كه در بخشهايي معيوب است و رسيدگي به اين مبحث، امري اساسي است.
به گزارش پايگاه اطلاعرساني دولت، حميدرضا حاجيبابايي درباره تغييرات جديد در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: هيچكار ساختاري در آموزش و پرورش نداريم، مگر اين كه ساختار و محتوا به طور همزمان تغيير كند.
وي افزود: تغييرات در آموزش و پرورش با هدف رفع مشكلات و ايجاد "تحول بنيادين " به معناي واقعي آن است كه تلاش ميكنيم تا برنامههاي خود را بر اساس تحول بنيادين پيش ببريم.
* «ساختار» آموزش و پرورش در برخي بخشها «معيوب» است
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: بخشي از مشكلات آموزش و پرورش به "ساختار " بر ميگردد، چرا كه ساختار آموزش و پرورش در بخشهايي معيوب است و رسيدگي به اين مبحث، اساسي است و در كنار ساختار، محتوا نيز بايد تغيير كند.
حاجيبابايي در ادامه با بيان اين كه بايد از تمام ظرفيتهاي نظام آموزشي براي ايجاد تغييرات بهره بگيريم، تصريح كرد: ايجاد اصلاحات در وزارت آموزش و پرورش ضروري است و تمام بخشهاي آموزشي بايد اصلاح شود.
وزير آموزش و پرورش همچنين درباره حذف مدارس دو نوبته گفت: تلاش ما بر اين است كه در حوزه "ابتدايي " در حد توان كشور تلاش كنيم تا به سمت يك نوبته كردن مدارس پيش برويم؛ هماكنون حدود 10 تا 15 درصد مدارس ابتدايي كشور دو نوبته هستند كه تلاش ميكنيم تا سال تحصيلي آينده تعداد آنها را كاهش دهيم.
بر اساس اين گزارش، مدارس دو نوبته به مدارسي گفته ميشود كه فعاليتهاي آموزشي آن در دو نوبت صبح و عصر براي دو دسته از دانشآموزان اجرا ميشود؛ هماكنون حدود 20 هزار مدرسه كشور به صورت دو نوبته اداره ميشود.