دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ / ۱۱:۰۵
کد مطلب: 5422
۰
۱

حميدرضا حاجي‌بابايي: برخي حرف‌ها در مورد آموزش و پرورش غيركارشناسي و سياسي است

وزير آموزش و پرورش گفت: با وجودي كه آموزش و پرورش با تمام بدنه خود فعال است اما كتاب‌ها و ساعات درسي ، حجم و محتواي كتاب‌ها و نگاه به معلم و دانش‌آموز را قبول ندارم و بايد تحول بنيادين شكل بگيرد. به گزارش ايسنا، حميدرضا حاجي‌بابايي روز دوشنبه در اختتاميه دومين نشست پنجمين دوره مجلس دانش‌آموزي، گفت: برخي در جامعه از تحول خوششان نمي‌آيد و اگر گفته مي‌شود اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش كارشناسي شده نيست، حرف‌هايي سياسي است چرا كه امروز همه امور در آموزش و پرورش با سرعت و دقت پيش مي‌رود. وي با بيان اينكه كيفيت فعلي كتب و ساعات درسي را قبول ندارم و محتواي كتب درسي و همچنين ساعات و حجم كتابها بايد اصلاح شود ، گفت: با برنامه‌ريزي كه صورت گرفته در هر سال دو پايه از كتابهاي درسي را بايد تغيير دهيم تا طي شش سال كل كتاب‌هاي درسي، ساعات درسي، حجم كتاب و تمام محتوا را دگرگون كنيم. وزير آموزش و پرورش گفت: تحول در ساعات و كيفيت كتابها از مهرماه سال آينده استارت مي‌خورد. وي با اشاره به دلايل افت تحصيلي در بين دانش‌آموزان گفت: شايد بيش از 100 پارامتر براي افت تحصيلي تعريف شود كه پس از بررسي تنها 20 مورد آن مربوط به آموزش و پرورش است و بقيه موارد مربوط به خارج از آموزش و پرورش است. حاجي‌بابايي در ادامه با اشاره به يكي از طرح‌هاي مهمي كه هم‌اكنون در مدارس اجرا مي‌شود، گفت: طرح تعطيلي پنج‌شنبه‌ها طرحي است كه حرفهاي زيادي براي توجيه اين طرح داريم چرا كه به اعتقاد ما خانواده نقش اول را در تعليم و تربيت دارد و سپس اين نقش در مدرسه ايفا مي‌شود لذا همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها بايد كمك كنند تا دانش‌آموزي در تراز جمهوري اسلامي‌ ايران تربيت كنيم. وي تصريح كرد: از نظر ما دانش‌آموزي كه در مدرسه‌اش فناوري اطلاعات و ارتباطات و فضاي سايبري وجود ندارد در حق اين دانش‌آموز ظلم مي‌شود در حاليكه ما بايد دانش‌آموزان را متفكر، خلاق و پژوهش‌محور تربيت كنيم، اما با كتابهاي ضخيم حفظ كردن تنها نمي‌توان به اين اهداف رسيد. وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعاليت‌ مراكز و آموزشگاه‌هاي آزاد در سطح جامعه گفت: آموزش و پرورش سعي مي‌كند دانش‌آموزان متفكري را تربيت كند اما اين موسسات و مراكز به آسانترين و راحت‌ترين شيوه مطالب را در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌دهند كه اين امر احجاف و ظلم به دانش‌آموزان است. به گزارش ايسنا، وي همچنين با اشاره به سوابق كاري خود نيز گفت: زماني در همين جايگاه ايستاده بودم و يك وزير آموزش و پرورش را استيضاح مي‌كردم چرا كه اعتقاد دارم آموزش و پرورش جايي است كه بايد همه دست به دست هم بدهيم تا يك نظام تعليم و تربيت خوب ساخته شود. وزير آموزش و پرورش در خاتمه با بيان اينكه بيش از 90درصد حرفهاي دانش‌آموزان و معلمان را درك مي‌كنم، خاطرنشان كرد: هرآنچه كه در آموزش و پرورش از زمان تدريس، رياست و يا نمايندگي و دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان انجام داده‌ام همه براي ساختن آموزش و پرورش بهتر بوده است و  امروز برنامه‌هايي كه در اين وزارتخانه طراحي و اجرا مي‌شود نتيجه سي سال كار در آموزش و پرورش و 15 سال نمايندگي و دفاع از آموزش و پرورش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر واقعا استاد هستند
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!