جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ / ۲۳:۰۴
کد مطلب: 34994
۰
رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد:

11میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهزیستی، انوشیروان محسنی بندپی افزود: در سال 92 میانگین سن ازدواج در مردان 28 سال و در زنان 24 سال بود و هم اکنون یازده میلیون جوان در سن ازدواج داریم.

به گفته وی درحال حاضریک میلیون دختر مجرد بالای 30 سال نیز در کشور زندگی می کنند. وی یادآورشد: رهبرمعظم انقلاب براساس اصل 10 قانون اساسی تمام مسئولان را برای برنامه ریزی در راستای تحکیم و تقویت بنیان خانواده تکلیف کرده است در این راستا بهزیستی با درک عمیق و تخصصی، تاسیس و توسعه مراکز روانشناسی، شبکه سازی تشکل هایی در حوزه سلامت روان، اجرای طرح مداخله در کاهش نرخ طلاق، افزایش آگاهی بخشی در مدارس و دانشگاه ها را در دستور کار خود قرار داد.


رئیس سازمان بهزیستی، خانواده را بنیادی ترین نهاد اجتماعی برشمرد و گفت: در جای جای آموزه های دین اسلام بر تعالی خانواده تاکید شده است اما برغم این سفارشات هم اکنون با واقعیتی همچون افزایش سن ازدواج روبر و هستیم.

محسنی بندپی با اظهار امیدواری از اینکه در برنامه ششم توسعه احکام ویژه ای برای تقویت بنیان خانواده در نظر گرفته شود، افزود: به دلیل تغییر در ساختارهای فرهنگی و اجتماعی و بروز ناهنجاری ها بنیان خانواده تحت الشعاع قرار گرفته به طوریکه افزایش سن ازدواج و کاهش اثرات آن یکی از این اتفاقات است.

وی در ادامه از فعالیت یک هزار و 619 مرکز روانشناسی در سطح کشور خبر داد و گفت: بهزیستی طرح مداخله در کاهش نرخ طلاق را با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اجرایی کرد که به عنوان یکی از طرح های موفق می توان از آن نام برد که به عنوان سند ملی نیز معرفی شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: همتی جهادی اقدامات علمی و تخصصی را در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده پیش می بریم؛ این اقدامات باید صحیح و همه جانبه باشد.
مرجع : خبرگزاری ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد