دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۵
کد مطلب: 39475
۰
۳

اساتید و دانشجویان روان شناسی دانشگاه الزهرا تجمع کردند

اساتید و دانشجویان روان شناسی دانشگاه الزهرا تجمع کردند
میگنا: طی این تجمع تعدادی از اساتید این دانشگاه از جمله دکتر سیمین حسینیان، مدیر گروه مشاوره و دکتر مهر انگیز  پیوسته گر مدیر گروه روان شناسی به ایراد سخنرانی پرداختند و دلایل مخالفت خود را با این انتقال بیان کردند .
نکاتی مثل تبدیل شدن خدمات رواندرمانی به دارو درمانی و از بین رفتن استقلال این رشته و تزلزل در سازمان روانشناسی از محورهای سخنان ایشان بود.

در پایان این تجمع بیانیه اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی  دانشگاه الزهرا مبنی بر محکوم کردن انتقال این رشته به وزارت بهداشت قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

«امروز ما دانشجویان روانشناسی دانشگاه الزهرا در این مکان گرد هم آمده ایم تا اعتراض خود را در خصوص تصمیم اتخاذ شده مبنی بر جدایی رشته های روانشناسی بالینی، سلامت و خانواده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و انتقال آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کنیم. چرا که جامعه روان شناسی معتقد است این تصمیم بسیار عجولانه و غیر تخصصی می باشد.

چرا باید برای انتقال یک رشته عده ای که معلوم نیست در این زمینه صلاحیت، تخصص و آگاهی لازم را دارند یا نه تصمیم گیری نمایند؟

چرا از اساتید و صاحبنظران این رشته در دانشگاه ها، مراکز علمی و سازمان نظام روانشناسی هیچگونه مشاوره ای گرفته نشده است؟

این تصمیم باعث نگرانی جامعه روانشناسان و دانشجویان روانشناسی نسبت به آینده تخصص و رشته خود ونیز پیامد های منفی این انتقال کارشناسی نشده بر سلامت روان جامعه شده است.

به همین دلیل مخالفت خود را با این اقدام اعلام می داریم و خواهان رسیدگی هر چه سریعتر مسئولین مربوطه و تجدید نظر در این مورد می باشیم»
كانال میگنا
مهر

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Ali
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی از این عزیزان روانشناس بالینی بود. هاج واج مانده ام که چرا اجازه نمیده خود روانشناسان بالینی نظر بدهند.هرکس انگار با هر رشته ای خودش را متولی روانشناسی بالینی می داند. همین دست درازی ها بوده که روانشناسی بالینی را به هم ریخته است. تا حالا هر مخالفین را که دیده ام روانشناس بالینی نبوده و جالب است که صدا وسیما هم ابن خود بالینی خوانده ها را روان شناسان بالینی معرفی می کند.چقدر اطلاعات نادرست به همدیگر می دهیم....
دکتر نوری روانشناس بالینی
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی که احتمالا کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارید .بنده دکتر روانشناس بالینی هستم و با این انتقال که شما برای خودتون بهشت و مدینه فاضله ردید مخالفم.چون اختیار و آزادی عمل روانشناسان کم میشه و در حقیقت یک دستیار روانپزشک رو تحویل بازار کار میدهند.اگر روانشناسان بالینی کار بالینی انجام میدیدم این مهم از تحقیقات جامعه روانشناسی هست و خیلی از بزرگان نظریه پرداز روانشناسی اصلا روانشناس بالینی نبودن بلکه روانشناسان اجتماعی و رشد و عمومی و ... بودند که بسیاری از روشهای درمانی و تحقیقات علمی را در جهان انجام دادن.روانشناسی یک کل هست هیچ کس نمیتونه مارو از هم جدا کنه.

دوست عزیز روانشناسی بالینی و اجتماعی و صنعتی و عمومی و رشد و .... نداره .اصل کار ما روانشناسی هست . من اعتقاد دارم وزارت بهداشت یا کل رشته روانشناسی رو زیر مجموعه خودش کنه که استقلال این رشته حفظ بشه و اتحادیه های صنفی این رشته دچار آسیب بشن یا کلا از این کار منصرف بشه.وزارت بهداشت در زمینه تامین بهداشت جسمی جامعه موفق نبوده و ما کلی بیمار سرطانی و نازایی و ام اس و ... داریم که به حال خودشون رها شدن.حالا نگران بیماران روحی شده؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
دکتر!!! جان.
همین اظهار نظر متخصصانه که فرمودین که بالینی و صنعتی و عمومی نداره نشون میده که واقعا لازمه وزارت بهداشت دکتری بالینی رو تربیت کنه که حداقل متوجه باشن که این رشته ها تفاوت دارن. خیلی هم دارن. و گرنه بخاطر لوکس بودن اسماشون این پسوندا رو تهشون نچسبوندن. روانشناس بالینیی که ندونه روانشناس عمومی نباید کار مداخله و درمان بکنه و متوجه نباشه که روانشناس کلینیکی بایست آموخته کلینیک باشه فقط اسما روانشناس بالینیه نه واقعا.
ضمنا همینقده که وزارت بهداشت مثل وزارت علوم گروه-گروه فارغ التحصیل بیکار نداره. نشون میده کارش خیلی درست تره.
بعلاوه، وزارت علوم و دانشگاه آزادش بدون یه روز درمانگاه و کلینیک و بیمارستان چطور تربیت بالینگرشون بهتر از وزارت بهداشته!!!! عجب
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين