شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۱۴
کد مطلب: 4382
۰
۸

معدل 17 و 2 مقاله کافی نیست!/تغییر ضوابط پذیرش در دکتری با شرایط استعداد درخشان

دبیر شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم از تصویب تغییر ضوابط پذیرش دانشجوی دکتری با شرایط استعداد درخشان خبر داد و گفت: امروز دیگر به کسی که موفق به کسب معدل 17 و ارائه 2 مقاله می‌شود، نمی‌توان گفت نخبه‌ای است که بتواند 127 هزار نفر را کنار بزند و بدون کنکور وارد دکتری شود. سعید قدیمی در گفتگو با مهر گفت: متن صریح آئین‌نامه فعلی مربوط به دانشجویان استعداد درخشان برای ورود به مقطع دکتری می‌گوید افرادی که می‌خواهند بدون آزمون و از طریق استعداد درخشان وارد دوره دکتری شوند باید حداقل معدلشان در مقطع کارشناسی ارشد 17 باشد و 2 مقاله نیز ارائه کرده باشند. دبیر شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم در عین بیان این مطلب، از تصویب آئین‌نامه جدید دانشجویان استعداد درخشان توسط شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: در آئین‌نامه جدید دانشجویان استعداد درخشان، شرایط سخت‌تری برای افرادی که می‌خواهند با شرایط استعداد درخشان وارد مقطع دکتری شوند دیده شده است. البته این آئین‌نامه هر چند که در شورای هدایت استعداد درخشان تصویب شده اما منتظر امضای وزیر علوم است. وی در تشریح دلایل این شرایط سخت تر گفت: تعداد متقاضیان ورود به مقطع دکتری بسیار زیاد است بطوری که در آزمون نیمه‌متمرکز دکتری امسال 127 هزار متقاضی برای تحصیل در دوره دکتری داشتیم اما در دانشگاه‌های دولتی کمتر از شش هزار صندلی در مقطع دکتری داریم بنابراین اگر کسی بخواهد از شرایط استعداد درخشان برای ورود به مقطع دکتری استفاده کند باید واقعاً نخبه باشد. دبیر شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم درحالیکه اعلام شرایط کامل آئین‌نامه جدیدالتصویب دانشجویان استعداد درخشان برای ورود به مقطع دکتری از طریق شرایط استعداد درخشان را به فرصتی دیگر موکول کرد، گفت: در آئین‌نامه جدید استعدادهای درخشان مقرر شده افرادی که در حد المپیادهای طلایی هستند بدون شرکت در آزمون سازمان سنجش وارد مقطع دکتری شوند. همچنین افرادی که واقعاً سطح بالا هستند بدون کنکور وارد مقطع دکتری شوند. وی افزود: بنابراین آن وضعیت که هر فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد که دارای معدل بالای 17 و دارای ارائه 2 مقاله است بتواند از طریق شرایط استعداد درخشان و بدون آزمون وارد مقطع دکتری شود کاملاً تغییر می‌کند. قدیمی در تشریح شرایطی که پس از امضای آئین جدید استعدادهای درخشان توسط وزیر علوم و از زمان اجرایی شدن آئین نامه جدید ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: البته معدلهای بالای 17 و ارائه‌کنندگان 2 مقاله نیز نادیده گرفته نشده‌اند بلکه شرایطی گذاشته‌ایم که این افراد در صورتی که در کنکور دکتری شرکت کنند و 80 تا 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کنند در کنکور پذیرفته شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اعتراض
این بی انصافیه محضه. من با معدل 18.5 رتبه ی سوم از 10 نفر رو دارم. اما 2 مقاله یISI دارم با رزومه ی قوی. تکلیف چیه؟ این شرط رتبه رو حذف کنید.
سحر
Iran, Islamic Republic of
واقعا خیلی بی انصافیه.آخه کسی که در دوره ارشد اونم دانشگاه سراسری معدلش بالای 17 میشه تازه بدون پایان نامه و حداقل تا مقاله مجله ای داره،یه دانشجوی عادی نیست باید یه فرقی با اونیکه معدلش 14 هست کنه این قانونهای الکی چیه ؟از همون اول میگفتید اینقدر درس نخونیم.فقط انگیزه یک دانشجو رو از ادامه تحصیل میگیرید واقعا متاسفم هر لحظه باید منتظر شنیدن خبرهای بد واسه جونای بدبخت باشیم.شدیم موش آزمایشگاهی .این قانون باید حذف بشه.
parisa
Iran, Islamic Republic of
خانمها و آقایان این اتفاقا انصاف محض هست !چون توی بعضی از دانشگاه ها رو حب و بغض نمره میدن و بعضی ها هستن که نمره نمیارن اما نمره میگیرن! خواهشمندم دانشجویان دانشگاه های برتر فقط به فکر خودشون نباشن! مثلا همین دانشگاه یزد!خدا نصیب گرگ بیابون نکنه!
نازنین
Iran, Islamic Republic of
واقعا خوبه این قانون چون دیگه حقیقتا حق به حق دار میرسه معدل یعنی چه!!!!!!معدل کیلویی چند!
امید
من موندم حرف کدومتون رو تائید کنم ولی خدایش انصاف وجود نداره طرف دانشگاه آزاد با معدل 19رشته ژنتیک میاد رقیب ما میشه که با هزار بدبختی 17 میشیم قضاوت با شما......................!!!!!!!!!!!!!!
امیر
واقعا خنده داره هر قانونه عجیب غریبی می خاد تصویب شه نوبت ما تصویب میشه واقعه نسل 67 نسل سوخته هست آن از معدل تو ی کنکور کارشناسی و اینم ارشد که به هزار بدبختی مقاله دادیم و درس خوندیم این قانون رو نمیدونم کدوم بی فکر از خودش در وکرد...واقعا خاک بر ..
آزاده
Germany
به نظر من کارشون درسته .واقعا بعضی از استاد ها عدالتو رعایت نمی کنند و عادلانه به دانشجو ها نمره نمی دن ,خداییش حق بعضی ها سر معدل خیلی ضایع میشه در حالی که بدون معدل همه با هم برابرند و بر اساس استعداد خودشون انتخاب می شن
سهراب عباسی
Iran, Islamic Republic of
جلو علم را نگیرید گناه است
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.