جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۳۱
کد مطلب: 47540
۱

هر استان حداقل به یک مدرسه اوتیسم نیاز دارد

هر استان حداقل به یک مدرسه اوتیسم نیاز دارد
میگنا: مجید قدمی، در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با تأکید بر توجه به تفاوت‌های فردی افراد، اظهارکرد: سال گذشته ۸۳هزار دیرآموز در طرح سنجش معرفی شدند که این نشان می‌دهد مخاطبان ما یکسان نیستند و طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند و این فقط یک مصداق از تفاوت‌ها است. فضای آموزشی در مواجهه با این تفاوت‌ها باید آماده باشد.

وی افزود: دانش‌آموز دیرآموز در یک نظام آموزشی مناسب با یک فضای متناسب با شرایط می‌تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور با تمجید از اجرای طرح توصیفی در مدارس ابتدایی اظهارکرد: آموزش‌ و پرورش امروزی به سمت ارزیابی‌های کیفی پیش می‌رود و در طرح توصیفی هم همین موضوع مورد توجه قرارگرفته است و وظیفه ما شناسایی دانش‌آموزان در طرح‌های کیفی است.

قدمی به آمار دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره و اظهارکرد: بیش از ۷۸ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه داریم همچنین ۶۷ هزار دانش‌آموز در مدارس عادی تلفیقی تحصیل می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی تصریح کرد: نگاه آموزش‌ و پرورش پیشرفته به سمت تلفیقی‌سازی است چراکه مدرسه باید نمایی از جامعه باشد و خط قرمز ما زمانی است که دانش‌آموز نتواند در مدرسه عادی تحصیل کند.
وی با اشاره به موضوع اختلالات یادگیری اظهارکرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان دچار مشکلات اختلال یادگیری هستند و این افراد دارای هوش عادی هستند اما در یک یا دو درس مشکل‌ دارند. تحقیقات نشان می‌دهد معلم بی‌سواد یا کم‌سواد در دوره ابتدایی می‌تواند باعث اختلال یادگیری شود و به همین دلیل گفته می‌شود معلم دوره ابتدایی باید اصولی انتخاب شود.

قدمی تأکید کرد: هدف سازمان استثنایی عدالت آموزشی است و با توجه به زیر نظام فضا و تجهیزات نظام روانشناسی فضا برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ضرورت دارد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌ و پرورش، رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی با اشاره به مدارس اوتیسم گفت: ۲۰ مدرسه اوتیسم در کشور داریم که باید تعداد آن به ۳۲ برسد البته در طراحی مدارس اوتیسم هم باید به طراحی و روانشناسی رنگ توجه شود.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...