سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۵
کد مطلب: 51182
۳
۴

قیافه خواستگار چقدر مهمه؟(به دل نشستن خواستگار زشت یا زیبا)

قیافه خواستگار چقدر مهمه؟(به دل نشستن خواستگار زشت یا زیبا)
برای خیلی از دخترها یکی از فاکتورهای مهم ازدواج به دل نشستن قیافه خواستگار است. به همین دلیل حتی برای جواب دادن به خواستگاری که از نظر ملاک‌های مهم ازدواج مانند شخصیت، خانواده، تحصیلات و شغل جایگاه نسبتا خوبی دارد، اما جذابیت ظاهری ندارد دچار شک و تردید می‌شوند. خانواده‌ها و اطرافیان احتمالا با این جمله که زیبایی ظاهری زیاد هم مهم نیست و پس از مدتی عادی می‌شود سعی بر نصیحت خواهند داشت. اما واقعا چطور با این شک و دودلی باید کنار آمد و تصمیم منطقی گرفت! اگر شما هم در این شرایط قرار دارید بهتر است قبل از رد یا قبول پیشنهاد خواستگارتان نکاتی را درباره اهمیت زیبایی مرد در ازدواج بدانید.
 
 
چه نکاتی را در مورد زیبایی ظاهری مردان باید بدانیم؟

ظاهر مرد مهم است؟
احتمالا شما هم اظهارنظرهای عامیانه را در مورد اهمیت چهره مردان در ازدواج شنیده‌اید. جملاتی مانند مردان زیبایی خاصی ندارند، برای یک زندگی موفق شوهر باید زشت باشد و … . واضح است که این اظهارات پایه و اساس علمی یا تجربی ندارد. زنان هم به چهره مردان توجه می‌کنند و برداشت مخصوص به خود را در مورد زشتی یا زیبایی آنها دارند.

استاندارد زیبایی چیست؟
برخی از ویژگی‌های صورت از قدیم به صورت تکاملی باعث جذابیت صورت انسان‌ها بوده است. همه ما جذب چشمان درشت و لپ‌های بزرگ کودکان می‌شویم. در مورد زنان احتمالا ظرافت و تناسب اجزای چهره را جذاب می دانیم. برخی از تحقیقات نشان داده است زنان به مردانی که ابروهای پهن و پرپشتی دارند نمره جذابیت بالاتری می‌دهند. با این حال زیبایی استانداردهای کاملا مشخص و ثابتی ندارد و هرکس در طول سال‌های زندگی استانداردهای شخصی خود را ایجاد می‌کند.

زیبایی عادی می‌شود؟
یکی از انتقادات والدین دختران جوان به آنها ، اهمیتی است که به زیبایی ظاهری همسر خود می‌دهند. آنها معتقدند زیبایی در اوایل ازدواج مهم است و بعد از آن عادی می‌شود. بنابراین از فرزندان خود انتظار دارند خواستگار خوب ولی بدقیافه را بپذیرند. واقعیت این است که ما به چهره‌ی جذاب همسر خود عادت می‌کنیم اما چهره غیرجذاب او همیشه غیرجذاب خواهد ماند! با این حال اگر منظور والدین این باشد که صورت زیبای شوهر نمی‌تواند ویژگی‌های بد شخصیتی او را جبران کند، حق با آنهاست.

زیبایی سلیقه‌ای است؟
با وجود استانداردهای مختلفی که برای زیبایی وجود دارد، هرکس برداشتی نسبی و سلیقه‌ای از آن دارد. احتمالا برایتان پیش آمده که با دوستتان فیلمی را نگاه کنید. در حین تماشای فیلم شما مرتب از چهره جذاب بازیگر مرد تعریف می‌کنید. اما دوستتان با نظر شما مخالف است و او را “معمولی” می‌داند. تفاوت در سلیقه‌ها باعث می‌شود خانواده و دوستان مرجع خوبی برای تایید چهره خواستگارتان نباشند. در نهایت این شما هستید که هرروز با او زندگی می‌کنید. پس از ازدواج شما باید رابطه‌ای صمیمانه و نزدیک با او داشته باشید. پس فرد جذاب خودتان را انتخاب کنید نه فرد جذاب دیگران را !

جواب دیگران را چه بدهم؟
بلوغ و استقلال فکری افراد در ازدواج نقش مهمی را ایفا می‌کند. اگر شخصیتی مستقل از رای و نظر دیگران نداشته باشید ممکن است با ملاک‌های آنها همسرتان را انتخاب کنید. یا حداقل از نظرات آنها تاثیر بپذیرید و خواستگارهایتان را به دلایل مختلف رد کنید. حتی خانم‌های مستقل هم ترجیح می‌دهند همسرشان تاحدودی مورد تایید دوستان و بستگان باشد. ممکن است پس از ازدواج دائما با اظهارنظرهای منفی در مورد چهره همسرتان مواجه شوید. در این صورت یا نسبت به او دلسرد شده یا رابطه‌تان را با افراد منفی باف قطع می‌کنید. قدرت تحمل این مساله بستگی به شخصیت شما دارد. با مردی ازدواج کنید که بتوانید از انتخابتان دفاع کنید و تحت تاثیر دیگران به درستی آن شک نکنید.

ملاک‌های من چیست؟
جذابیت چهره مهم است اما سایر ملاک‌هایتان را هم در نظر بگیرید. به تن صدا، لحن صحبت کردن، لباس پوشیدن، بوی خوش و سایر ویژگی‌های ظاهری خواستگارتان توجه کنید. اما به یاد داشته باشید ظاهر جذاب هرگز شخصیت ناخوشایند را جبران نمی‌کند. شخصیت خواستگار و شرایط خانوادگی‌اش را با دقت بررسی کنید. هیچ یک از ملاک‌های دیگرتان را فدای قیافه زیبای او نکنید. از طرفی اگر بعد از مدتی جذب او نشده‌اید به امید ویژگی‌های خوب دیگرش با او ازدواج نکنید.

آیا اخلاق خوب کافی است؟
در مشاوره ازدواج معمولا جذابیت ظاهری زوجین برای یکدیگر، تناسبات اولیه (مانند سن، خانواده و …)، شخصیت و تناسب ارزش‌ها بررسی می‌شود. همه‌ی این موارد نقش اساسی در موفقیت یک ازدواج دارند و نمی‌توان هیچ یک را نادیده گرفت. چه کسی حاضر است با فردی خوش اخلاق که هیچ جذابیت ظاهری برایش ندارد رابطه جنسی برقرار کند؟ رابطه جنسی مثالی از یک نیاز غریزی است که هرچند با عشق تقویت می‌شود، اما اساس فیزیولوژیک دارد. برای رابطه‌ای صمیمانه با جنس مخالف نیاز به ترکیبی از جذب ظاهری، شناخت و علاقه نسبت به او داریم. اگر مایلید جذابیت را فدای اخلاقیات کنید، در نهایت رابطه‌ای انسانی اما بدون شور جنسی با همسرتان خواهید داشت.

حساسیت تاچه حد قابل قبول است؟
بعضی از دختران خواستگاران زیادی داشته‌اند اما چهره هیچ یک از آنها را جذاب نیافته‌اند. اگر شما از این دسته افراد هستید، در مورد علت این مساله بیشتر فکر کنید. ممکن است چهره خواستگارانتان را با چهره سایر مردهای فامیل یا با همسر دوستان و بستگانتان مقایسه کنید. شاید به دنبال زیباترین گزینه برای ازدواج و منتظر خواستگارهای بعدی باشید. طبیعی است که زیباتر از هر زیبایی هم وجود دارد. بنابراین هیچ مردی برنده این مسابقه نخواهد بود! یک علت دیگر می‌تواند توجه زیاد به جزییات چهره افراد و عیب جویی باشد. این مشکل معمولا در اثر الگو گرفتن از تبلیغات رسانه‌ای و رویاپردازی به وجود می آید. شاید دوست دارید همسری شبیه مدل‌ها یا بازیگران سینما داشته باشید. با این انتظارات، کوچکترین عیب‌های صورت هم شما را نسبت به خواستگارتان بی میل می‌کند. جذابیت را در نظر بگیرید اما مراقب حساسیت‌های وسواسی در انتخابتان باشید.

آیا مردان خوش قیافه، انتخاب بهتری هستند؟
شاید شنیده باشید که برای زندگی موفق زن باید از لحاظ ظاهری برتر از مرد باشد. این ادعا چندان هم دور از ذهن نیست. برخی تحقیقات نشان داده‌اند در ازدواج‌هایی که زن چهره‌ای زیباتر از مرد دارد رضایت زناشویی هر دو بیشتر است. شاید به این علت که مرد از انتخاب خود (که فراتر از انتظاراتش بوده) راضی است. در نتیجه زن هم از رضایت مرد راضی است زیرا توجه و محبت بیشتری از جانب او دریافت می‌کند. این تحقیقات دلیلی بر بی‌کفایتی شوهران خوش قیافه یا بی اهمیتی جذابیت شوهر نیست، اما می‌تواند تلنگری برای کاهش حساسیت‌های افراطی در مورد قیافه خواستگار باشد.

چگونه جذابیت ظاهری خواستگار را بررسی کنیم؟
چه مدت است او را می‌شناسید؟
برای سنجش جذابیت خواستگار نیاز به شناخت حداقل چند جلسه‌ای داریم. در ادامه ملاحظه می‌کنید که پاسخ به سوالاتی در مورد جذابیت، با یک جلسه خواستگاری امکان پذیر نیست. در واقع بهترین خواستگارها هم احتمالا در جلسه اول علاقه‌ای را در شما ایجاد نمی‌کنند.  بهتر است برای اطمینان بیشتر به خودتان و طرف مقابل فرصت بدهید و به صورت غیابی در مورد او تصمیم نگیرید. حداقل 6-5 بار او را ببینید. سعی کنید در این مدت بدون پیش داوری جذابیت‌های او را بررسی کنید.

بار اولی که او را دیدید ظاهرش از 0 تا 100 چه نمره‌ای می‌گرفت؟
ممکن است در اولین دیدار با خواستگارتان، با چهره دلخواه خود روبرو نشده باشید. عجله نکنید و با یک برخورد در مورد ظاهر او تصمیم نگیرید. به ویژگی‌های ظاهری او در قرار اول در مجموع نمره‌ای از صفر تا صد بدهید. منظور از ویژگی‌های ظاهری چهره، اندام، صدا، و ژست‌های بدنی فرد است. در نمره گذاری با خودتان صادق باشید.

اکنون به ظاهر او در مجموع از صد نمره چه نمره‌ای می‌دهید؟
معمولا با گذشت زمان و شناخت بیشتر افراد از یکدیگر، نظرشان نسبت به ظاهر هم تغییر می‌کند. اگر چند جلسه با خواستگارتان رفت و آمد کرده‌اید، وقت آن است که مجددا به جذابیتش نمره بدهید. با در نظر گرفتن همان ویژگی‌های ذکر شده به او از صفر تا صد نمره دهید. اگر نمره او افزایش یافته و در نهایت به  60 تا 70 رسیده، پیشرفت خوبی داشته‌اید. می‌توانید به رابطه‌تان فرصت بدهید و او را بیشتر ارزیابی کنید. اما اگر پس از معاشرت کافی جذابیت او کاهش یافته احتمالا هیچوقت به نظر شما فردی جذاب نخواهد بود.

آیا دلتان برای او تنگ می‌شود؟
وقتی از او جدا می‌شوید، آیا دلتان برایش تنگ می‌شود؟ انتظار نمی‌رود در این زمان کم احساسات عاشقانه و آتشینی در شما ایجاد شده باشد یا از دوری‌اش اشک بریزید. همین که برای دیدن دوباره او اشتیاق داشته باشید کافیست. وقتی او را در جایگاه همسر خود تصور می‌کنید آیا شوقی برای در آغوش گرفتن و بوسیدنش دارید؟ آیا می‌توانید خود را در حال رابطه جنسی با او تصور کنید؟ آیا جذابیت جنسی مدنظرتان را برای شما دارد؟

در کنار او چه احساسی دارید؟
وقتی در جمع خانواده، دوستان یا افراد غریبه در کنار او قرار می‌گیرید چه احساسی دارید؟ آیا می‌توانید او را با افتخار همسر خود معرفی کنید یا ذهنتان دائما درگیر مقایسه ظاهر او با دیگران و یافتن نقطه ضعف است؟ آیا از اینکه به عنوان یک زوج دیده شوید لذت می‌برید یا خود را برتر از او می‌بینید و فکر می‌کنید لیاقتتان بیشتر از اینهاست؟

 در یک کلام...
چهره و ظاهر مردی که قرار است یک عمر در کنار او زندگی کنید مسئله کم اهمیتی نیست و نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود. اگرچه انتخاب یک خواستگار صرفا بخاطر ظاهر او اشتباه بزرگی است زیرا هیچ وقت ظاهر خوب، اخلاق بد را توجیه نمی‌کند. باید به این نکته توجه داشت زیبایی یک امر سلیقه‌ای است پس سعی کنید در انتخاب خود فقط سلیقه خودتان را در نظر بگیرید و چهره او به دل شما بشیند، نه اطرافیانتان اما در این موضوع دچار حساسیت‌ها و سخت گیری‌های بی‌مورد نشوید. برای بررسی میزان جذابیت خواستگارتان از نظر ظاهر و تیپش در جلسه اول ملاقات از 0 تا 100 نمره دهید، بعد از 5 الی 6 جلسه دیدار این کار را تکرار کنید بررسی کنید نمره او ارتقا یافته یا کاهش داشته است. با خودتان فکر کنید آیا برای ملاقات‌های بعدی اشتیاق دارید یا نه و یا وقتی خود را بعنوان همسرش در حال بوسیدن یا رابطه جنسی با او تصور می‌کنید احساس خوشایندی دارید یا خیر.

تصور کنید اگر دوستان و اقوامتان از چهره او انتقاد کردند حاضرید از او دفاع کنید یا از انتخاب خود خجالت زده می‌شوید. بعد از بررسی می‌توانید تصمیم درست‌تر و منطقی‌تری برای انتخاب خواستگار خود بگیرید.
مرجع : رادیو عشق
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نیکپور
Iran, Islamic Republic of
گیریم حالا یک دختر خانم با زیباترین مرد جهان هم ازدواج کرد؟ آیا تضمینی وجود دارد این چهره یا هیکل زیبا تا آخر همراه ما باشد؟ و آیا این زیبایی دایمی خواهد بود؟تا ما به آن فخر بفروشیم؟ یا شاید بفرض مرد مورد علاقه ما تا دو سال دیگر بر اثر یک بیماری پوستی و یا حادثه و تصادفی زیبایی ظاهری خود را از دست بدهد. و آیا این زن می توان در ادامه زندگی یا عمر خود با این مرد زشت زندگی کند. سیرت و یا صورت خواستگارتان تا چقدر مهم است و کدام ماندنی تر است؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
بزارید مردم فراغ انتظارات شما و دیگران انتخاب همسرشون را انجام بدن،همه عارف و زاهد نیستن که فقط اخلاق را در نظر بگیرن ، دختر اهل دوست پسر بازی نبوده از کل عمرش یه مرد داره برای زندگیش انتخاب میکنه که حداقل حق اینکه ظاهرش نه خوشگل بلکه اینکه به دلش بشینه را داره. پس سعی نکنید تو موقعیت های حساس دیگران را مردد کنید چه بسا اگر اون زندگی به جدایی برسه شماها هم مقصر محسوب میشید پس تو هر چیزی دخالت نکنید
Iran, Islamic Republic of
همیشه برعکسه. بنده دختری هستم زیبا تمام خواستگارام زشت بودن. قیافه خیلی مهمه در ازدواج
زهرا
Iran, Islamic Republic of
خیلی مطلب کامل بود
ظاهر و زیبایی همسر حداقل ۷۰ درصد باید به دل بشینه
و اینکه اگر اون آدم رو با بقیه مقایسه میکنی یعنی به دلت ننشسته
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم