سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۴
کد مطلب: 51613
۸
۱
علاقه هايي كه واقعي نيستند

ابراز علاقه‌هایی که نباید جدی بگیرید

زهرا وافر
ابراز علاقه‌هایی که نباید جدی بگیرید
مراكز خدمات روان‌شناسي و مشاوره، همیشه مراجعان دل شکسته‌ای دارند که گمان می‌کنند احساسات‌شان به بازی گرفته شده است؛ دختران و پسرانی که از طرف فرد دیگری ابراز علاقه‌های گاه آن‌چنانی دریافت کرده‌اند، اما در نهایت متوجه شده‌اند بازی خورده‌اند و طرف مقابل از ابتدا نه تنها واقعا عاشق آن‌ها نبوده بلکه به احتمال زیاد با نیت سوء استفاده وارد رابطه شده است. اما معمولا با کمی هوشیاری، دقت و مشورت با درمانگران، می‌توان یک ابراز علاقه ساختگی را تشخیص داد. واقعا شناخت طرف مقابل، این روز‌ها خیلی سخت شده»، در ادامه به برخی از ابراز علاقه‌هایی اشاره می‌کنیم که به احتمال زیاد، واقعی نیستند و نباید آن‌ها را جدی بگیرید وگرنه دردسرساز خواهد شد.

نکته: هر چند علاقه واقعی را هم باید از مسیر درست و با خواستگاری رسمی و اطلاع خانواده‌ها به ازدواج ختم کرد.


ابراز علاقه در فضای‌مجازی
ممکن است افراد زیادی در فضای مجازی، سر صحبت را با شما باز و کم‌کم به شما ابراز علاقه کنند. ممکن است از جانب این افراد مدام تحسین دریافت کنید و حتی جملاتی مانند «تو از همه آدم‌های اطرافم فهمیده‌تری» یا «تا حالا هیچ فردی به اندازه تو برایم جذاب نبوده» و ... را بشنوید! حقیقت این است که تجربه نشان داده ابراز علاقه‌های این چنینی از جانب کسانی که تا به حال شما را از نزدیک ندیده‌اند، معمولا سطحی و غیرجدی هستند و شما برای طرف مقابل، بیشتر حکم «سرگرمی» را دارید. جدا از این که فضای‌مجازی بستر بسیار مناسبی برای انواع سوء استفاده‌ها و فریبکاری‌هاست و در این بستر پرخطر، افراد ساده و زودباور بهترین طعمه هستند!


به شرط خواستگاری نکردن
ابراز علاقه از جانب کسی که حاضر نیست برای خواستگاری اقدام کند، از آن دسته ابراز علاقه‌هایی است که نباید جدی گرفت. ممکن است مدت‌ها از جانب فرد خاصی پیام‌های عاشقانه یا انواع ابراز علاقه را دریافت کنید، اما متوجه شوید که این شخص هرگز حاضر نیست برای خواستگاری یا رسمیت بخشیدن به رابطه پا پیش بگذارد. این شیوه رفتاری معمولا به این معناست که فرد مد نظر شما را برای «یک عمر زندگی» انتخاب نکرده و حاضر نیست زیر بار مسئولیت تأهل و ازدواج برود. او به احتمال زیاد شما را برای مدت محدودی و فقط برای برآورده کردن نیاز‌های خود انتخاب کرده است، در نتیجه سرمایه گذاری روانی در چنین رابطه‌ای معمولا به ضرر شماست، چون دیر یا زود این رابطه تمام خواهد شد و شما احساس خواهید کرد عمر و عواطف شما در این رابطه به هدر رفته است که درست است.


از سمت فردی که با دیگری در رابطه است
ابراز علاقه از جانب یک فرد متأهل، یا کسی که همزمان با فرد دیگری روابط رمانتیک دارد، یا کسی که به راحتی با هر کسی از جنس مخالف ارتباط برقرار می‌کند، نباید چندان جدی گرفته شود حتی اگر بسیار آتشین و صادقانه به نظر برسد! این فرد، پایبند به مسائل اخلاقی نیست و آدم‌ها را به راحتی بازیچه دست خود قرار می‌دهد، بی‌وفاست و از جریحه‌دار کردن احساسات دیگران، وجدان درد نمی‌گیرد. چنین افرادی معمولا زبان چرب و نرمی هم دارند و می‌توانند شما را با الفاظ عاشقانه بسیار تحت تاثیر قرار دهند، اما در نهایت قلبی شکسته و روانی آزرده برای شما باقی خواهند گذاشت.


از جانب فردی که به تازگی شکست عشقی خورده
وقتی فردی بلافاصله بعد از شکست در رابطه قبلی، تمایل به برقراری ارتباط با شما نشان می‌دهد و به شما ابراز علاقه می‌کند، بهتر است احتیاط کنید و این ابراز علاقه را چندان به پای یک عشق جدی نگذارید. آدم‌ها معمولا بعد از پایان یک رابطه عاطفی به شدت دچار احساس غم، اضطراب، ناامیدی یا دل شکستگی می‌شوند و ممکن است تصمیم بگیرند برای کاهش این هیجانات منفی و التیام دردهایشان، سریع به یک انسان دیگر پناه ببرند و با فرد دیگری روابط نزدیک برقرار کنند، اما تجربه نشان داده است که این عشق و علاقه‌های شتاب زده، دوام چندانی ندارند. در واقع شما برای طرف مقابل فقط حکم «مسکن» را دارید و ممکن است بعد از مدتی، هر دوی شما از وارد شدن به چنین رابطه‌ای احساس پشیمانی کنید. افراد معمولا بعد از قطع یک رابطه، به شش ماه فرصت برای ترمیم زخم‌های روحی و شناخت بهتر خود و پی‌بردن به این‌که دقیقا از یک رابطه زناشویی چه می‌خواهند، نیاز دارند.


از طرف کسی که هیچ شناختی از شما ندارد
وقتی از جانب فردی دیگر، یک ابراز علاقه نامعقول و افراطی دریافت می‌کنید، در حالی که می‌دانید او هنوز هیچ شناختی از شما پیدا نکرده است، باید به این ابراز علاقه شک کنید. چنین افرادی ممکن است وابستگی زیادی به شما نشان دهند، شما را افرادی بی‌همتا، استثنایی و فوق‌العاده توصیف کنند، هدیه‌های آن چنانی برای شما بخرند و در ظاهر واقعا هم شما را دوست داشته باشند، اما به احتمال زیاد از یک اختلال شخصیتی عمیق مانند اختلال شخصیت مرزی یا اختلال شخصیت وابسته رنج می‌برند و ارتباط بلند مدت با فردی که به این اختلال شخصیت مبتلاست، از سخت‌ترین کار‌های ممکن در این دنیاست! پس لازم است از وارد شدن به روابطی که عقلانیت، منطق و تفاهم در آن‌ها نمود چندانی ندارند، اجتناب کنید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
بازم از این متن ها بذارین،مرسی
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی