جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۹
کد مطلب: 61436
۰
ورزش، رژیم غذایی سالم و مدیتیشن می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

نشانه های افسردگی

خودکشی شناسی
نشانه های افسردگی
افسردگی یک عارضه دشوار برای فرد مبتلا و اطرافیان وی مسحوب می شود. در این میان نقش اطرافیان فرد افسرده بسیار مهم بوده و آن ها باید بدانند که چگونه با این مشکل رخ داده برای نزدیکان خود مواجه شوند.

 کارشناسان معتقدند: این پدیده بسیار جدی و خطرناک بوده و باید دانست افسردگی یک اختلال خلقی است که می تواند هر فردی را بدون در نظر گرفتن سن، نژاد، وضعیت اجتماعی- اقتصادی یا جنسیت تحت تاثیر قرار دهد. به گفته انجمن روانپزشکی آمریکا، علائم افسردگی از خفیف تا شدید متغیر بوده و بر نحوه احساس، تفکر و رفتار افراد تأثیر می گذارد.

در این یادداشت چند واقعیت ساده در مورد افسردگی و نحوه مواجه شدن با آن ارائه می شود:

متاسفانه افسردگی بر زندگی فرد تاثیر مخربی داشته و نوع شدید آن منجر به اختلالاتی می شود که بر توانایی شما برای انجام عملکرد روزانه تأثیر می گذارد. در این شرایط فعالیت های ساده ای مانند خوردن، خوابیدن، کار کردن و تمرکز می تواند تقریبا غیرممکن شود. افسردگی همچنین می تواند منجر به احساس گناه و بی ارزشی و فکر کردن یا اقدام به خودکشی شود.

خوشبختانه این عارضه قابل درمان بوده و با روان درمانی و یا دارو درمان می شود. متخصصان تاکید می کنند: روند درمان افسردگی شامل یک فرایند زمان بر است.
در این میان وقتی یکی از عزیزان شما علائم افسردگی را تجربه می کند، دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید، چه چیزی بگویید یا چگونه کمک کنید، می تواند دشوار باشد.

دکتر ملیسا گونزالس استریک، متخصص افسردگی در این رابطه می ‌گوید:مهم ‌ترین چیزی که می‌ توانیم به یک فرد دارای افسردگی ارائه دهیم، توجه و زمان است. یک فرد دارای افسردگی بیش از هر چیز به آن نیاز دارد که در کنار او حضور داشته باشید.

 دکتر  گونزالس استریک در مورد چگونگی کمک به فرد مبتلا به افسردگی می گوید:‌ اگر یکی از نزدیکانتان به افسردگی مبتلا است،  در ابتدا در مورد علائم، نشانه ها و گزینه های درمانی افسردگی بیاموزید. درک کنید که این بیماری بر بزرگسالان متفاوت از نوجوانان و کودکان تأثیر می گذارد. این موضوع بسیار مهم است که با اعتبار بخشیدن به احساسات و تأیید و احترام به فرد افسرده به احساس آنها اهمیت دهید. گوش دادن به درد دل های وی، یکی از راه های انجام این کار است. این  عمل به معنای برقراری ارتباط چشمی، پرسیدن سؤالات ، گوش دادن برای درک و خودداری از قضاوت کردن است.

البته انجام این کار چندان ساده نیست و مواقعی وجود دارد که افسردگی در فعالیت های روزمره زندگی، مانند تهیه غذا یا شستن لباس ها، اختلال ایجاد می کند. در این شرایط پیشنهاد کمک داده و مثلا برای همسرتان کار پختن شام یا شستن لباس را انجام دهید. این سیاست یک راه عالی برای تشویق آن ها به فعال بودن و اجتناب از انزوا است. کار در کنار فرد افسرده می تواند فرصتی برای بحث در سطح عمیق تر باشد. مردم معمولاً وقتی درگیر نوعی فعالیت هستند، اطلاعات بیشتری را افشا می کنند.

توصیه می شود:آنها را تنها رها نکنید، زیرا گوشه گیری از علائم افسردگی است. ممکن است متوجه شوید که دوست یا یکی از اعضای خانواده تان زمان بیشتری را در تنهایی می گذراند. در این شرایط هرچه فرد منزوی ‌تر باشد، شرایط افسردگی وی حادتر خواهد شد.
تلاش کنید آن ها را وارد فعالیت های جمعی کنید. برای مثال می توانید آنها را به یک فروشگاه مورد علاقه برده یا به شام در یک رستوران  دعوت کنید. به یاد داشته باشید، شما نباید آنها را مجبور به انجام کاری که نمی‌خواهند کنید بلکه وی را ترغیب کنید تا این کار را انجام دهد.

ورزش، رژیم غذایی سالم و مدیتیشن می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

اگر عزیزتان اعتراف می کند که می خواهد به زندگی خود پایان دهد یا در مورد خودکشی صحبت می کند، این موضوع بسیار مهم است. در این شرایط حتما از مشاور کمک بگیرید.

در خاتمه به یاد داشته باشید زندگی با افسردگی چالش برانگیز است و تماشای اینکه فردی که دوستش دارید دچار افسردگی می شود نیز سخت است. حمایت از آنها گذار از این چالش را برای هر دوی شما کمی آسان تر می کند.
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.