سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
کد مطلب: 61998
۲

ویژگی شخصیتی که موجب طول عمر می‌شود

ویژگی شخصیتی که موجب طول عمر می‌شود
نتایج نظرسنجی تقریبا ۳۰هزار نفر نشان داد که یک ویژگی شخصیتی به‌طور مداوم با طول عمر بیشتر مرتبط است.

به نقل از هلث، بر اساس نتایج تحقیقات کنونی، مثبت اندیشی با زندگی طولانی‌تر مرتبط است. اگر افراد به آینده خوش‌بین، به افراد دیگر نزدیکتر و محکم باشند همچنین مفید بودن را حس و آرامش بیشتری احساس کنند عمری طولانی‌تر خواهند داشت.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد، کسانی که در رتبه ششم برتر به دلیل مثبت اندیشی قرار گرفتند، ۱۸ درصد کمتر در معرض مرگ طی چهار سال آینده بودند. سایر عوامل کلیدی مرتبط با زندگی طولانی‌تر شامل ازدواج و داشتن مدرک تحصیلی بود.

این تحقیق حاصل نتایج نظرسنجی ۲۸هزار ۶۶۲ نفر است، هم سلامت روان افراد و هم سوابق پزشکی آنان مورد بررسی قرار گرفت. افراد مورد تجزیه و تحلیل در نظرسنجی دارای سطوح مشابهی از سلامت جسمانی، درآمد و سایر ویژگی‌های جمعیت شناختی بودند. این تحقیق نشان داد که درآمد، به طرز شگفت‌انگیزی، تاثیری بر مرگ‌ و میر ندارد.

دکتر کریستوفر جاکوبی، محقق ارشد این تحقیق گفت: نتایج نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد که سلامت روان مثبت بهتر تا حدودی تاثیر محافظتی در برابر مرگ و میر ایجاد خواهد کرد. در ادبیات تحقیقاتی، متداول‌ترین روش‌هایی که بر سلامت روانی مثبت و مرگ و میر تاثیر می‌گذارد، پاسخ‌های فیزیولوژیکی مستقیم مانند کاهش فشار خون، ظرفیت مقابله با استرس، مصرف کمتر الکل و سیگار، سبک زندگی فعال و کیفیت خواب بهتر است. به همین ترتیب، افراد با سلامت روان مثبت بالا ممکن است تحت تاثیر اثرات بالقوه منفی علائم و فیزیولوژیک رویدادهای زندگی مانند طلاق یا بیکاری قرار نگیرند.

نتایج تحقیقات قبلی همچنین نشان داده است که هم برون‌گراها و هم افراد مثبت اندیش نسبت به درون‌گراها و بدبین‌ها بیشتر عمر می‌کنند. مطالعه‌ای که روی بیش از ۵۱ هزار بزرگسال انجام شد، نشان داد که خوش‌بین‌ها قلب‌های سالم‌تری نسبت به بدبین‌ها دارند. افراد خوش‌بین همچنین شاخص توده بدنی سالم‌تری داشتند، از نظر بدنی فعال‌تر بودند و کمتر سیگار می‌کشیدند.

محققان دریافتند که هرچه افراد خوش‌بین‌تر باشند، سلامت جسمانی کلی آنان بیشتر است و بیشتر احتمال دارد که خوش‌بین‌ترین افراد، ۷۶ درصد نمرات سلامتی در محدوده ایده‌آل داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .