يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۵
کد مطلب: 62022
۷
۳
رئیس سازمان نظام روانشناسی

دکتر محمد حاتمی: از انتخابات قانونی و بیطرفانه که اراده اعضا بر آن حاکم باشد حمایت می‌کنیم

دکتر محمد حاتمی: از انتخابات قانونی و بیطرفانه که اراده اعضا بر آن حاکم باشد حمایت می‌کنیم
دکتر محمد حاتمی، در گفت‌وگو با بهروان نیوز در ارتباط با انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان گفت: سازمان از دو سال گذشته بارها جهت برگزاری انتخابات از طریق رسانه‌ها اعلام عمومی کرده اما با کارشکنی عده‌ای مواجه شده است. خوب است تا هیاتی بی‌طرف علت تاخیر را مشخص کند و برای کسانی که کارشکنی و همکاری نکرده‌اند، قیم تعیین شود.

او با اشاره به اینکه انتخابات امری فراسازمانی است، بیان کرد: آیین‌نامه و دستورالعمل انتخابات را باید شورای مرکزی تدوین و هیات نظارت و اجرایی آن را برگزار نمایند. در این جا سازمان نقش پشتیبان را دارد. از طرفی هیات وزیران می‌تواند آیین‌نامه بنویسد اما در چارچوب قانون تشکیل سازمان مصوب مجلس شورای اسلامی، سازمان از هر فرآیند قانونی و بی‌طرفانه که اراده اعضا در حاکمیت سازمان را درپی داشته باشد، حمایت می‌نماید.

حاتمی همچنین افزود: اعلام گردش نخبگان توسط منصوب وزیر علوم حکایت از مهندسی انتخابات دارد که باید جلوی آن گرفته شود. در عین حال در جلسه‌ای که با حضور وزیر علوم، وزیر ارشاد، ریاست بنیاد شهید، معاون حقوقی ریاست جمهوری در دفتر هیات دولت داشتیم مصوب شد که اعضای شورای مرکزی من‌جمله نماینده وزیر محترم علوم در شورای مرکزی نمی‌توانند عضو هیات نظارت باشند زیرا تعارض منافع است، اما انتصاب نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی به عضویت هیات نظارت جای سوال دارد که باید تصحیح شود. با آیین‌نامه هیات وزیران می‌توان انتخابات را برگزار کرد اما باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد تا شائبه دولتی‌سازی و مهندسی انتخابات از بین برود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی با تاکید بر اینکه در آیین‌نامه برای سازمان نقشی دیده نشده است اظهار کرد: تاکنون نه وزیر محترم علوم و نه شخص حقیقی یا حقوقی، درخواستی برای برگزاری انتخابات از سازمان ننموده‌اند. سازمان به شدت از طرف اعضا تحت فشار است که چرا دولت در صنف مردمی دخالت می‌نماید که از وزیر محترم می‌خواهم با تعامل دو طرفه یعنی هم نظر اعضا و هم نظر حاکمیت تامین و انتخابات هرچه سریع‌تر برگزار شود.

خبرنگار: فاطمه فلاح


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
زنده باد آقای دکتر
Iran, Islamic Republic of
مانع اصلی برگزاری انتخابات در این 3سال شخص دکتر حاتمی بوده و عملکرد ایشان باعث بی آبرویی حرفه ای روانشناسان و بی اعتباری آنان در جامعه شده است.دکتر حاتمی و شورای مرکزی فعلی کاملا قانون گریز و ظاهرساز هستند.
Iran, Islamic Republic of
خود حاتمی و شورای مرکزی که غلام حلقه به گوش حاتمی هستند باعث شدن سه سال انتخابات انجام نشه
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!