دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۵
کد مطلب: 62291
۲

معنای شوشین چیست ؟

معنای شوشین چیست ؟
سارا حق بین مترجم و نویسنده باشگاه تاب آوری در تفسیر معنای شوشین نوشت : شوشین به شما اجازه می‌دهد که اشتباه کنید، رشد کنید و شرایط را بهتر کنید. یکی دیگر از آموزه‌های اثربخش ژاپنی، اصطلاح shushin است که یعنی: به هر چیزی طوری نگاه ‌کردن که انگار بار اول است؛ ذهن باز و بدون پیش‌فرض داشتن؛  کودکانه و مبتدی بودن؛ حضور حداکثری در لحظه‌ها؛
عادت نکردن. شوشین به ‌معنای «ذهن مبتدی» است و بیانگر یکی از تناقض‌های رفتاری ماست: هرچه بیشتر درباره موضوعی اطلاعات داشته باشیم، احتمال اینکه سراغ یادگیری مسائل جدید در آن حوزه برویم کمتر می‌شود.
براساس این اصل، در ذهن مبتدیان احتمالات زیادی وجود دارد، اما ذهن متخصصان برای هر مسئله احتمالات کمتری را در نظر می‌گیرد. تنبلی اغلب ناشی از ترس از شکست یا کمال‌گرایی است.
شوشین یا طرز فکر مبتدیان شما را تشویق می‌کند تا کنجکاوانه و با ذهنی باز سراغ کارها بروید.
بنابراین لازم نیست که از همان ابتدا نگران دانستن تمام پاسخ‌ها یا بی‌عیب‌بودن خود باشید، بلکه باید روش یادگیری، فراموش‌کردن و امتحان‌کردن چیزهای جدید را بیاموزید. به‌ کمک شوشین می‌توانید قابلیت‌های خود را کشف کنید و از موانع تنبلی بگذرید. مغز ما قدرت یادگیری و رشد باورنکردنی‌ای دارد اما فقط در صورتی که به ذهنمان اطلاعات جدید بدهیم به این مرحله می‌رسیم.
دیدگاه‌های خشک و تعصب‌های مختلف مانع از رشد این توانایی می‌شود.
افراد معمولاً بعد از رسیدن به یک هدف تسلیم می‌شوند و فکر می‌کنند همه چیز با رسیدن به همان یک هدف تمام شده است. آن‌ها برای بهتر شدن در همان هدف تلاش نمی‌کنند و اینجا است که شوشین را از دست می‌دهند.

شوشین به شما اجازه می‌دهد که اشتباه کنید، رشد کنید و شرایط را بهتر کنید. شوشین به معنی گوش دادن، تلاش کردن برای درک دیگران و آماده بودن برای عذرخواهی است. بزرگترین چالش شوشین اعتقاد داشتن به چیزی بدون تعصب و باز گذاشتن مسیر یادگیری است.
به عنوان مثال و برای تمرین می‌توانید به آخرین بحثی که داشتید فکر کنید و سعی کنید خودتان را به جای شخص مقابل قرار دهید. به این فکر کنید او چه استدلال‌هایی در آن بحث داشته و هر کدام چقدر معتبر بوده‌اند. این کار به شما کمک می‌کند تا به موضوعات از زاویه‌های جدیدی نگاه کنید. همچنین خواندن مقالات افرادی که نظر مخالفی با شما دارند به شما این امکان را می‌دهد که بدون تغییر نظر خود، در مورد نحوه‌ تفکر دیگران بیاموزید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید