پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۹
کد مطلب: 63080
۳
۳

رد دادخواست ابطال انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی

رد دادخواست ابطال انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی
به گزارش ایرنا ابراهیم نعیمی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: بعد از بن‌بست بیش از ۴۰ ماهه انتخابات که توسط سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور به وجود آمده بود و بی‌نتیجه ماندن همه اقدامات عقلایی توسط دستگاه‌های مختلف، هیات دولت با استفاده از اصل ۱۳۸ قانون اساسی، آیین‌نامه نحوه اجرای انتخابات را مصوب کرد.


وی افزود: در این مصوبه، وزارت علوم مسئول برگزاری انتخابات شد و دلایل آن پایان دوره قانونی شورای مرکزی دوره چهارم و اتمام حکم ریاست سازمان بود. در نتیجه بر اساس ماده ۱۵ قانون تشکیل سازمان که وزارت علوم را مرجع برگزاری انتخابات مشخص کرده بود، مسئولیت برگزاری دوره پنجم نیز به وزارت علوم سپرده شد، زیرا با شرایطی مثل دوره اول مواجهه بودیم و علاوه بر این، بیشتر اعضای شورای مرکزی در تمام ادوار اعضاء هیات علمی دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم هستند.
 
 
نعیمی ادامه داد: وزارت علوم ۱۸ دانشکده روانشناسی، ۴۳ گروه روان‌شناسی،۲۳ گروه مشاوره، بیش‌ از ۷۵۰ عضو هیات علمی و بیش از ۱۰ هزار تن دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره دارد، بنابراین وزارت علوم مسئول برگزاری انتخابات شد.

دبیر و سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با اشاره به شکایت رئیس سابق سازمان به دیوان عدالت اداری برای ابطال آیین‌نامه هیات دولت، تصریح کرد: با وجود تلاش رییس سابق سازمان و ایجاد فضایی برای ابطال آیین‌نامه اجرایی برگزاری انتخابات و شکایت به دیوان عدالت اداری، این مرجع قضایی طی حکمی قطعی دادخواست ایشان را رد کرد، بنابراین صحت آیین‌نامه و انتخابات ۲۷ مرداد سال جاری تایید شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به نقل از دکتر حاتمی
Iran, Islamic Republic of
به اطلاع جامعه فرهیخته روانشناسی و مشاوره میرساند؛خبری ازقول آقای نعیمی مدیرکل مشاوره وزارت علوم مبنی بر رد در خواست ابطال انتخابات غیر قانونی ۲۷-۵-۱۴۰۲ توسط دیوان عدالت اداری منتشر شده است؛ ضمن تکذیب این مطلب به اطلاع میرساند؛ دیوان عدالت درخواست دستورموقت را رد کرده است؛دستور‌موقت شرایط خاصی ازجمله ضرر جبران ناپذیری دارد. درخواست ابطال انتخابات غیر قانونی بر مبنای آئین نامه باطل شده به جای خود باقی است.خبرایشان کاملا تکذیب می گردد.
Iran, Islamic Republic of
دکتر چقدر قدرت طلب هستند که هنوز پیگیر ابطال انتخاباتی اند که ریس جمهور هم حکم فرد منتخب را صادر کرده است. ایکاش اینقدر که حاتمی پیکیر این کاربود پیگیر حقوق روانشناسان و مشاوران بود و یا پیگیر برگزاری انتخابابات نظام روانشناسی در موعد مقرر خودش.
دکتر حاتمی بابا حداقل به اعتبار علمی خودت فکر کن
Iran, Islamic Republic of
سازمان روانشناسی نگین بگین سازمان روانشناسی و مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی .
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.