جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۲
کد مطلب: 17248
۲
مدیرکل دفتر فنی وحرفه‌ای و کارودانش آموزش‌وپرورش:

3 ساله شدن هنرستان‌ها در 4 سال آینده

محمد شریف‌زاده در گفت وگو با پانا، با بیان اینکه همراه با سه ساله شدن هنرستانها و افزایش تعداد دانش‌آموزان علاقمند به رشته های هنرستانی، باید زیرساخت های لازم نیز تامین شود، اظهار کرد: یک بخش این زیرساخت ها مربوط به تجهیزات و فضاهای آموزشی مورد نیاز است که در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه تامین نیروی انسانی متخصص نیز یکی دیگر از زیرساخت مورد نیاز است، ادامه داد: در 2 سال گذشته، 12 هزار نیروی متخصص در فنی و حرفه ای و کارودانش آموزش و پرورش استخدام شده اند.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش افزود: استخدام این تعداد نیروی انسانی در هنرستانها، بی سابقه بوده است، چراکه در سی سال اخیر، هیچ وقت این اتفاق نیفتاده بود که برای هنرستانها به این میزان نیروی انسانی تامین و جذب شود.
شریف زاده با اشاره به دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: از طرفی با تاسیس دانشگاه فرهنگیان که مسئولیت آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را بر عهده دارد، مشکلی درخصوص تامین و جذب نیروی انسانی هنرستانها در سالهای آتی نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: پیش بینی شده است که برای کنکور 92، یک تعداد نیروی متعهد به خدمت برای هنرستانها وارد این دانشگاه شوند تا زمانی که هنرستانها سه ساله می شوند، کمبود نیروی انسانی را جبران کنند.
شریف زاده با بیان اینکه در 4سال آینده، هنرستانها وارد نظام جدید آموزشی خواهند شد، گفت: برای سال اول و دوم رشته های هنرستانی، مشکلی درخصوص نیروی انسانی وجود ندارد، بنابراین 5سال بعد نیاز به جذب نیروی انسانی در هنرستانها خواهیم داشت که با برنامه ریزی های صورت گرفته، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان این کمبود نیرو را جبران خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...