جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۷
کد مطلب: 51763
۳

درک و همدلی عامل موثر در پیشگیری از پرخاشگری و مشاجرات

درک و همدلی عامل موثر در پیشگیری از پرخاشگری و مشاجرات
گلناز وحیدی افزود: با توجه به طولانی تر شدن ایام قرنطینه و در خانه ماندن، احساساتی نظیر دلزدگی، خشم، بی حوصلگی و در گاهی موارد ناامیدی در بین اعضای خانواده به وجود می آید که تا حدودی طبیعی است. حق دادن به خود، فرزندان و همسر نخستین اقدام موثر در این زمینه است.

وي توضیح داد: اگر همه افراد خانواده بپذیرند شرایط کنونی متفاوت تر از شرایط عادی در گذشته است و به همین شکل باقی نمی ماند و همه چیز به روال سابق برمی گردد، مشکلات به حداقل می رسد. باید در شرایط کنونی به خودمان حق عصبانیت، غم و اندوه را بدهیم و بدانیم که این مساله می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وحيدي افزود: وقتی جا برای احساسات ناخوشایند در این شرایط باز می کنیم دیگر نیازی به پنهان کردن و یا انکار آن احساسات نیست، پذیرش و باز کردن مکانی برای این احساسات سبب می شود که این حالت ها به شکل دعوا و مشاجرات و لجبازی خود را نشان ندهد.

بهتر است در شرایط کنونی زمانی را به صحبت کردن در مورد احساسات اختصاص بدهیم و هریک از اعضای خانواده در جمع خانواده بتواند به راحتی در مورد احساسات خود و تجربه آن صحبت کند تا این دگرگونی ها به حداقل برسد.

صحبت کردن در مورد اینکه چقدر تمایل داریم این شرایط زودتر به پایان برسد و همچنین بیان احساسات و همدلی بسیار موثر است. وی خاطر نشان کرد: درک و همدلی کمک می کند که خشم ها تبدیل به پرخاشگری نشود و از طریق کلام فرد تخلیه شود.

وحیدی با بیان اینکه موضوع بحث و دعوای کودکان باید حل و فصل شود، گفت: از فرزندان خود بخواهید احساسات خود را بازگو کنند و علت را از آنها جویا شوید.

با فرزندان خود صحبت کنید و از آنها انتظار نداشته باشید در شرایطی همانند روزهای گذشته که بیرون رفتن، مدرسه رفتن و تفریحات دیگر وجود داشت رفتار کنند. این مسئول توضیح داد: داشتن آمادگی برای مشاجرات خانوادگی فضا را بازتر می‌کند و از به هم ریختن اوضاع پیشگیری می کند .

بسیاری از خانواده‌ها نگران درس و اوقات فراغت فرزندان خود هستند اما باید بدانند برنامه ریزی و مدیریت بهترین اقدام برای پیشگیری از بطالت وقت است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و مدیریت کمک می کند کودکان از فرصت‌ها به نحو مطلوبی استفاده کنند و بازی های خانوادگی، کتاب خواندن های گروهی مطالعه صحبت کردن و تغییر سبک زندگی در شرایط کنونی می تواند بسیار کمک کننده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند