سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۷
کد مطلب: 54168
۳۱
۱

باشگاه تاب آوری راه اندازی میشود

باشگاه تاب آوری راه اندازی میشود
باشگاه برگردان پذیرفته شده واژه انگلیسی کلوب است که معمولا به انجمن هایی با اعضا همیار و همسو برای پیشبرد هدف‌ها و خواستهای مشترک، یا برای همیاری و بهسازی شرایط زندگی شخصی و حرفه ای، یا دستیازی به امتیازات برای هموندان باشگاه، در مکانی به همین نام، گرد هم می آیند.

این افراد عمدتا به یک گروه یا طبقه اجتماعی معینی وابسته هستند که در این مورد خاص میتوانند روانشناس، مشاور، روانپزشک ، مددکار و یا فعال در سایرعرصه های سلامت روانی و اجتماعی با محوریت تاب آوری باشند. باشگاه از دو بخش (باش + گاه) ساخته شده‌است. باش بن مضارع از فعل باشیدن است که دلالت بر بودن دارد گاه در فارسی به معنای مکان و جایگاه است باشگاه یک همیاری میان دو یا چند نفر است که بر پایه اهداف یا منفعتی مشترک شکل یافته است.


باشگاه تاب آوری تولید محتوا، ترجمه و انتشار را ماموریت و مسئولیت داوطلبانه خود میداند
به گزارش میگنا محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور تولید محتوا، ترجمه و انتشار مطالب در زمینه های مختلف تاب آوری، جمعی از کنشگران عرصه های سلامت روانی اجتماعی و فعالان مدنی به همراهی گروهی از مترجمین و متخصصین دانشگاهی گرد هم آمده اند.
 

وی در ادامه افزود: نظر به اهمیت روز افزون مقوله تاب آوری و همسو با توجهات روزافزون سازمانهای دولتی و غیر دولتی مصمم هستیم در این باشگاه علمی فرهنگی که در نوع خود از جایگاه ویژه ای برخوردار است مطالب به روز و کاربردی در زمینه های مختلف تاب آوری برای علاقه مندان ارایه کنیم .

مقدسی اضافه کر : تاب آوری توانایی عبور موفقیت آمیز از فراز و نشیب و مقابله موفق با مخاطرات و تهدیدات است و جز در سایه تاب آوری موفقیتی بدست نخواهد آمد.

این مدرس تاب آوری افزود: کرمانشاه پرچمدار و پیشتاز تاب آوری بوده و میتواند پایتخت تاب آوری باشد لذا برما وظیفه و مسئولیت بود که در راستای فعالیت های پیشین در توسعه و ترویج تاب آوری باشگاه تاب آوری را با همراهی فرهیختگان و دانشگاهیان راه اندازی کنیم که امید میرود این اقدام مشترک در جهت ترویج و معرفی هر چه بیشتر تاب آوری مفید فایده باشد.

توضیح اینکه این فعال کشوری حوزه تاب آوری رونمایی از نخستین سايت تاب آوري روانشناختي کشور در تیرماه 1394 و پیشنهاد تاسیس مدرسه ملی تاب آوری در سال 1395 در پیشینه خود دارد. در همین راستا میتوان به ترجمه و انتشار حدود 30 عنوان کتاب تخصصی در زمینه تاب آوری وهزاران نفرساعت آموزش های تخصصی هم اشاره کرد.

امید میرود با توجه گسترش فضاهای آموزشی در اینترنت و شبکه های مجازی این اقدام ( باشگاه تاب آوری ) منشاء خیر و برکت باشد .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Tabnak
United States
از کدام باشگاه از کدام خانه از کدام تشکل موجه رسمی صحبت می کنید؟!!!!
در این سال ها بارها از اینگونه اخبار و حواشی دروغ و تماما فریبکارانه و صرفا در جهت جلب سفارشات کارگاه‌ها شنیده ایم و خوانده ایم که همگی دروغی بیش نبوده و شما هم قطعا به همین نتیجه خواهید رسید.
حیف ظرفیت سایت شما که با چنین اخبار غیر مستند و بی پایه ای از بین می روند!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...