سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۹
کد مطلب: 54617
۸
فرآیند مصاحبه علمی و گزینش معرفی شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

سئوالات احتمالی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و نحوه گزینش دانشجومعلمان

سئوالات احتمالی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و نحوه گزینش دانشجومعلمان
مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

همه ساله پس از انجام انتخاب رشته کنکور سراسری توسط داوطلبان، جمعی از آن ها که توانسته اند شرایط سنی فرهنگیان(تا 24 سال) و شرط معدل دانشگاه فرهنگیان(حداقل معدل 14 به بالا و کسب نمره حداقل 6500) را بگذرانند به مصاحبه دعوت می شوند. تعداد دعوت شدگان به مصاحبه طبق روال هر ساله تقریبا ۲ برابر ظرفیت کل دانشگاه فرهنگیان می باشد.

انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت های عمومی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری 1400 - 1401 در دو بخش مجزا (عمومی و اختصاصی) صورت خواهد گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان طبق شیوه نامه ابلاغی و اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی با اهداف زیر برگزار می شود:
1. ارزیابی توانمندی ها و تشخیص میزان قابلیت های فردی داوطلبان در راستای حرفه معلمی
2. شناخت میزان انگیزه و علاقه مندی آنان
3. تشخیص و ارزیابی میزان شناخت و سطح انتظارات داوطلبان از حرفه معلمی
 
بنابراین یکی از مهم ترین مراحل پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان(تربیت معلم سابق) مصاحبه است. مصاحبه برای سنجش توانایی ‌های علمی،آموزشی و عمومی همچنین بررسی سلامت جسمی و روانی متقاضیان برای احراز صلاحیت معلمی است که بعد از مرحله آزمون کتبی کنکور توسط هسته های گزینش هر استان صورت می گیرد.

اطلاع از کلیت سوالات احتمالی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، می تواند در سپری کردن یک جلسه مصاحبه خوب داوطلبان را یاری دهد.
 

همانطور که می دانید پذیرش دانشگاه فرهنگیان از دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه عمومی و اختصاصی تشکیل شده که کسب نمره خوب و قابل قبول در هر مرحله اساس قبولی نهایی در دانشگاه دلخواه است. بعد از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، اسامی دو برابر ظرفیت دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان منتشر می شود و علاقمندان لازم است بر این اساس خود را برای حضور در یک رقابت تنگانگ آماده کنند.

با توجه به تاثیر جلسه مصاحبه در پذیرش نهایی این دانشگاه ها، در این مقاله به بررسی سوالات متداول و نکات طلائی موفقیت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی کنکور ۱۴۰۰ به همراه جواب این سوالات پرداخته ایم.

*امکان تغییر رشته تحصیلی، تغییر اولویت، تغییر دوره تحصیلی و انتقال و جابجایی بین دانشگاه ها هنگام ورود یا در طول تحصیل وجود نخواهد داشت.


نکات مهم پیرامون مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی
عدم حضور در محل مصاحبه و سایر مراحل گزینش به منزله انصراف داوطلب تقی می شود و مسئولیت آن نیز بر عهده داوطلب خواهد بود.
آن دسته از افرادی که صلاحیت های تخصصی یا عمومی آنها مورد تایید آموزش و پرورش نباشد از فرآیند گزینش نهایی برای مصاحبه حذف می شوند.
انجام مصاحبه مجدد یا تمدید زمان مصاحبه تحت هیچ شرایطی امکانپذیر نخواهد بود.
انجام مصاحبه اختصاصی از معرفی شدگان رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در استان محل اقامت صورت می گیرد.

راهنمای عمومی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
- برای روز مصاحبه حتما با یک دست لباس تمیز و مرتب سر جلسه حاضر شوید. آقایان بهتر است با لباس رسمی و خانم ها با حجاب کامل حضور داشته باشند. برای مصاحبه شاید داشتن پوشش چادر لزومی نداشته باشد اما اگر حجابتان کامل باشد (مخصوصا شهرهای کوچک) خیلی بهتر و موجه تر نشان داده می شوید.

- تمامی سوابق و مدارک فعالیت هاتون؛ مثل لوح تقدیرها،مقام ورزشی،مسابقات قرآنیفمدارک عضویت و فعالیت بسیج و … رو همراه خودتان ببرید چون مخصوصا در بخش سوالات احکام و عقیدتی سیاسی ممکن است ارائه  این مدارک به نفع شما تمام شود.

- ممکن است زمانی که وارد ساختمانی که مصاحبه در آن انجام می شود، شوید چند دقیقه ای یا حتی چند ساعتی لازم باشد که منتظر بمانید. در این لحظات هرگز سعی نکنید از جو داخل اتاق مصاحبه سر در بیاورید. یعنی داخل اتاق سرک بکشید یا از کسانی که از جلسه خارج می شود سعی در پرسیدن سوالات داشته باشید زیرا معمولا محوطه سالن انتظار با دوربین کنترل می شود.
 
- معمولا عده ای در جلسه مصاحبه دانشگاه های فرهنگیان حضور "نیمه وقت" دارند. یعنی رفتار شما را در بیرون از اتاق مصاحبه زیر نظر دارند و به تیم مصاحبه انتقال می دهند. پس لحظاتی که بیرون از اتاق مصاحبه منتظر هستید خود را سرگرم کاری مثل کتاب خواندن کنید هرچند بد نیست که حواستان به دور و برتان باشد ولی کاری نکنید که توجهات روی شما جلب شود.
 
- وقتی اسمتان خوانده شد و وارد جلسه مصاحبه دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شدید با آرامش و اعتماد به نفس وارد اتاق شده و به حضار سلام دهید. "هرگز به سمت کسی نرفته و دستتان را سمت کسی دراز نکنید ". این اشتباهی است که خیلی ها در مصاحبه مرتکب می شوند اطلاع از این روابط سازمانی باعث می شود موجه تر و معقول تر نشان داده شوید.
 
- معمولا همان کنار درب ورودی و مقابل افراد مصاحبه کننده صندلی ای برای نشستن شما قرار داده شده، اگر صندلی را پیدا نکردید به حضار جلسه توجه داشته باشید تا شما را راهنمایی کنند که کجا بنشینید.

- ابتدا از شما خواسته می شود که خودتان را معرفی کنید. حتما در منزل چندین بار این کار را تمرین کنید تا خودتان را در چند جمله کوتاه به خوبی معرفی کنید. از این مرحله به بعد سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان آغاز می شود.

- در مصاحبه اصلا کم نیارید، خیلی اعتماد به نفس و شجاعت داشته باشید. ممکن است از شما یک لغت سخت زبان انگلیسی پرسیده شود که ببینند آیا خودتون را گم می کنید یا نه و اصلا هدفشان تست کردن تسلط به واژگان لغات و سطح زبان شما نباشد!
 

نکته خیلی مهم:
-مصاحبه هیچ ربطی به رتبه کنکور شما ندارد و ممکن است فردی با رتبه خیلی خوب رد شده و کسی با رتبه بدتر قبول بشود و یا بالعکس.

-برای گزینش و تحقیق درباره شما به احتمال قوی از مدیر دبیرستان محل اخذ دیپلم استعلام به عمل می آید. در شهرهای کوچک تر تحقیقات محلی هم انجام می شود.



بررسی سوالات عمومی دانشگاه فرهنگیان
سوالاتی که احتمال دارد در جلسه آزمون پرسیده شود به شرح زیر است:
 
در سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در وهله اول می خواهند خودتان را در چند جمله توصیف کنید و دلیلش هم بحث روانشناسی است. معمولا در سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از شما می خواهند چند مورد از ویژگی های اخلاقی برجسته خود را معرفی کنید. سعی نکنید که خودتان را پسر پیغمبر معرفی کنید ولی زیادی هم لازم نیست خودمانی شوید و هرچیزی که در مورد خودتان است را روی دایره بریزید! هر ویژگی ای که از خودتان بگویید در سوالات مصاحبه ممکن است درمورش از شما پرسیده شود.
 
یعنی مثلا اگر خودتان را فردی سخت کوش می دانید ممکن است بپرسند مگر چکاری کرده ای که به خودت می گویی سخت کوش؟ پس در مصاحبه سعی کنید چند تا از ویژگی های خودتان را که خیلی برجسته است و ایرادی هم حساب نمی شود به همراه دلیلتان برای ذکر این ویژگی به یاد داشته باشید.

ترجیحا در جواب سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، از ذکر ویژگی های منفی مثل عصبانیت، ترس، افسردگی یا امثالهم دوری کنید و گرنه باید از شانس قبولی در این مصاحبه هم دوری کنید!
 


سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان:
بخش مصاحبه علمی تخصصی و سوالات احکام و عقیدتی در این بخش چند نفر، معمولا ۴ یا ۵ نفر، داخل اتاقی می نشینند که هر یک در یک زمینه خاصی مهارت دارند، یک روانشناس، یکی کارشناس مذهبی، یک کارشناس سیاسی و … و وقتی آنها از شما سوال میپرسند به زبان بدن و همه حرکات و حرف هایتانن توجه میکنند و در حین سوال و جواب یک نفر، جواب های شما را می نویسد و فرم ها را پر میکند.

ممکن از شما بخواهند قرآن بخوانید(روخوانی قرآن مهم است)
سوالات که میپرسند مثلا:
چرا به معلمی علاقه داری؟
چرا دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب کردی؟
دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب چندم زدی؟
رتبت چند بود؟
بجز معلمی به چه رشته ای علاقه داری؟
اگه معلم شدی و مدیر مدرسه با این که روش تدریست خوب بود الکی ازت ایراد گرفت چه برخوردی باهاش میکنی؟
مشکلات شغل معلمی از نظر شما چیه؟
اگه دانش آموزی به شما بی ادبی و بی احترامی کنه چکار می کنی؟
اگه خانوادت اجازه ندن بیای دانشگاه چکار میکنی؟
پدر و مادرت چکاره هستن؟
کتاب میخونی؟ آخرین کتابی که خوندی؟
تو مدرسه میرفتی کتابخونه؟
وقتت رو چطور پر میکنی؟
سرگرمی هات چیه؟
چه کشورهایی رفتی؟
توی چه سایت هایی میری؟
چند خصوصیت خوب و بد خودت رو بگو؟
راجب خانوادت و تحصیلاتشون توضیح بده و خیلی سوالات دیگه …
 

ممکن است از شما بخوان کمی تدریس کنید!
تدریس کردن را تمرین کنید:
یکی دیگر از مواردی که ممکن است از شما بخواهند این است که فرض کنید در یک کلاس درس نشسته اید و دانش آموزان نیز در کلاس حاضرند. باید شروع به تدریس از یک مبحث خاص کنید. باید به خوبی صحبت های خودتون رو شروع کرده و ادامه دهید بطوریکه مصاحبه کنندگان بتوانند قدرت کلام و سخنوری شمارا محک بزنند. همچنین بهتر است انواع روش های تدریس را بدانید

سئوالات دیگر:
اهل مشورت و کار گروهی هستین و اگر در کار گروهی به اختلاف بر خوردین چه می کنید
در خود چه چیزی دیدین که سمت این شغل آمده اید
اگر همسر آینده شما دوست نداشت شما کار کنید شما چه می کنید
آیا اگر محل خدمتتان دور بود شما میروید
اگر معلمی با سابقه بالاتر از شما از روش تدریس شما انتقاد کرد واکنش شما چیست؟
بهترین معلم شما کیست و چرا
دوست دارید معلم ابتدایی شوید یا دبیرستان
مسافرت کجا رفتین و از چه جاهایی دیدن کردین؟
پنج ویزگی مثبت و منفی(خیلی مهم)
دیگران از شما برای رفتن به مکان گردشگری مشورت گرفتند
چه نوع مانتو هایی می پوشید و چه روسری سر می کنید؟
نظرتون راجب آرایش در جامعه
وضو بگیرید
نظرت راجب ولی فقیه
چه کسانی رهبر را تعیین می کنند؟
نام و تعداد اعضای شورای نگهبان
تعداد آیه ها و سوره های قرآن کریم
رییس آموزش پرورش کیست؟
امام جمعه شهر شما کیست؟
حقوق معلمان کم است ایا برای ان شغل دومی در نظر گرفته ای یا نه؟
حجابت چگونه است(همیشه چادر داری)
اگر رکعت دوم نماز جماعت رسیدید چگونه اقتدا میکنید

اینجا را بخوانید: پرسش های احتمالی مصاحبه و گزینش دانشگاه فرهنگیان


نحوه برخورد با سر و صدای دانش آموزان حین تدریس:
اگر حین تدریس شما، تعدادی از دانش آموزان مشغول صحبت یا سر و صدا بودند چطور رفتار میکنید؟
در ابتدا سعی میکنیم با زدن بر روی تخته و گفتن این جمله که بچه ها لطفا به من توجه کنید بچه هارو کنترل کنیم. اگر مشکل حل نشد میتونیم جای بعضی از دانش آموزان رو تغییر بدیم. راه دیگش اینه که از دانش آموزان سوال کنیم و کاری کنیم تا در مباحث کلاس مشارکت کنند و کنترل کلاس رو به دست بگیریم.
 

ویژگیهای مثبت یک معلم که روز مصاحبه فرهنگیان باید بدانید
نسبت به کلاس درس و موفقيت يادگيرنده احساس مالکيت نشان مي‌دهد.
از تجارب خود براي ارائة مصاديق عيني جهان واقعي بهره مي‌گيرد.
احساسات دانش‌آموزان را درک مي‌کند.
فرصت خطا و تصحيح خطا را فراهم مي‌آورد.
حس شوخ‌طبعي دارد.
متناسب با شأن معلّمي لباس مي‌پوشد.
حس اعتماد و غرور ايجاد مي‌کند.
خودانگيخته، منظم و در عين حال انعطاف‌پذير است.
در مقابل عدم یادگیری، کم یادگیری، رفتار نابهنجار و … دانش‌آموزان خود را مسئول می‌داند.
از تدريس لذت مي‌برد و انتظار دارد يادگيرندگان هم از آموختن لذت ببرند.
براي حل تعارض‌ها و مسائل راه‌‌هاي اثربخش پيدا مي‌کند.
در برابر نظرات و ايده‌هاي دانش‌آموزان فعالانه واکنش نشان مي‌دهد.
در همه حال به دانش‌آموزان احترام مي‌گذارد و با آنان محترمانه رفتار مي‌کند.
پيوسته به بيان نظرات و انتظاراتش مي‌پردازد.
با يادگيرندگان به تساوي و انصاف رفتار مي‌کند.
پيوسته ضوابط حرفه‌اي‌ را حفظ مي‌کند. پا‌به‌پاي يادگيرندگان برای هر چه بهتر شدن يادگيري تلاش مي‌کند.
 

توصیف ویژگی های منفی در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
معمولا در سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دیده شده که از شما پرسیده می شود یک یا چند ایراد یا ویژگی بد خود را نیز ذکر کنید. در جواب این گونه سوالات مصاحبه حتما یادتان باشید صداقت زیادی از خودتان به خرج ندهید و ترجیحا ویژگی هایی را بگویید که از لحاظ عرف بد حساب می شود ولی از لحاظ اخلاقی خوب و پسندیده است! مثلا من از دروغگویی بدم می آید ولی همیشه از این موضوع ضربه خورده ام! یا اینکه تازگی ها از جمع بعضی دوستانم دور شده ام چون آن ها جذب فضای مجازی نامناسب شده اند ولی من علاقه ای به این فضاها ندارم! اینگونه جواب دادن به سوالات مصاحبه باعث می شود تیم مصاحبه کننده از پاسخ شما قانع شود و به سراغ سایر سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بروند.
 
در سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می خواهند اعتماد به نفس شما را بسنجند
 نیازی به توضیح در این مورد نیست ولی در یک کلمه می گوییم قدر خودتان را بدانید و در مصاحبه به افراد حاضر در جلسه نیز این را بقبولانید که می توانید در شغل معلمی آن طور که باید فعالیت کنید. اگر اعضای تیم مصاحبه متوجه شوند که شما خود را فردی ضعیف می دانید پس آن ها نیز شما را فردی ضعیف تصور خواهند کرد.
 
در سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می خواهند فن بیان شما را بسنجند
 اگر اعتماد به نفستان بالا باشد این مورد را نیز به خوبی انجام خواهید داد. زیرا خیلی اهمیت دارد در جواب سوالات مصاحبه چقدر با صلابت و شمرده شمرده با استفاده از ادبیات صحیح و لغات زیبا صحبت کنید. اگر اطلاعاتتان در مورد سوالات مصاحبه که از شما پرسیده می شود خوب باشد تنها کاری که برای داشتن فن بیان خوب باید داشته باشید این است که خودتان را گم نکنید و با اطمینان بالا صحبت کنید.
در سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می خواهند بدانند چقدر علاقه به مطالعه دارید
 این مورد در برخی سوالات مصاحبه پرسیده شده و میزان علاقمندی شما به مطالعه کتاب مخصوصا کتاب های علمی، اجتماعی، روانشناسی، مدیریتی و ... مورد سوال قرار گرفته است. اگر در دوران مدرسه یا دانشگاه کتابی هرچند در حد یک اسم آشنایی داشتید بد نیست نام ببرید ولی حواستان باشد بعید نیست یکی این وسط پیدا شود و بگوید در مورد کتاب کمی هم توضیح دهید!
 
در سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در مورد استفاده شما از اینترنت می پرسند
 این مورد در سوالات مصاحبه معمولا هدف گزینشی دارد. با توجه به این که جو مصاحبه علاوه بر مصاحبه علمی و روانشناسی، حالت عقیدتی سیاستی نیز دارد، حتما این سوال را از شما می پرسند. نحوه استفاده شما از اینترنت، سایت های مورد علاقه تان، استفاده شما از نرم افزارهای اجتماعی و چنین موضوعاتی در سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پرسیده می شود.
در سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از دلایل شما برای انتخاب این دانشگاه و شغل می پرسند.
 
 در نهایت برای کسانی که به مصاحبه دانشگاه های فرهنگیان دعوت شدند، جزوه ای شامل سوال و جواب را دادیم که شامل مطالب دینی و مذهبی است. برای مشاهده آن اینجـــــــــا را کلیک کنید.


 
نحوه اعتراض به دعوت نشدن مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برای هر فرد، فقط یک بار انجام می شود و قابل تکرار نیست. اگرچه داوطلبی در روزی که برای مصاحبه در نظر گرفته شده است در محل مصاحبه حاضر نباشد، فرصت دیگری برای مصاحبه نخواهد داشت. این در صورتی است که حتی اگر داوطلب دلیل موجهی هم برای عدم حضور خود بیاورد، قابل قبول نخواهد بود. اما در مواقعی ستاد هر استانی برای غایبین مصاحبه یک زمان دیگری تعیین می نماید که در این صورت داوطلبان می توانند از این فرصت استفاده نمایند و در مصاحبه شرکت کنند.
 
ویژگی های مصاحبه گران دانشگاه فرهنگیان
گروه مصاحبه گر در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان  مرکب از یک متخصص گروه علوم تربیتی، یک متخصص گروه روانشناسی و راهنمایی و یک کارشناس سیاسی و مذهبی(گروه علوم انسانی) با شرایط مندرج ذیل می باشد:
داشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر در رشته های تحصیلی علوم تربیتی (کلیه گرایش ها) روان شناسی یا مشاوره و راهنمایی (کلیه گرایش ها، دارای نظام روانشناسی از سازمان روانشناسی و مشاوره ترجیحاً دارای پروانه اشتغال از سازمان مربوطه) ترجیحاً دارای حداقل 5 سال سابقه تدریس در دانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق و دانشگاه های تربیت دبیر) براساس مفاد شیوه نامه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان؛ تمهید مقدمات مصاحبه، همکاری با روسای پردیس های مجری، تایید اولیه مصاحبه گران و عوامل اجرایی، انتخاب ۲پزشک معتمد، هماهنگی با هسته گزینش و اطلاع رسانی به موقع به داوطلبان واجد شرایط، از جمله وظایف کارگروه اجرایی مصاحبه در استان هاست.
 
معاینات پزشکی
سلامت بدنی و جسمانی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی توسط پزشک معتمد آموزش و پرورش انجام می گیرد.

موارد پزشکی مورد بررسی به شرح زیر است:
- قد و وزن مناسب و تناسب اندام
- قدرت بینایی: قدرت دید هر چشم حداقل پنج دهم یا هر دو چشم بدون عینک و لنز حداقل ده بیستم . درصورت دارا بودن چشم ضعیف باید عینک بزنید.
- نداشتن کوررنگی و انحراف چشم
- قدرت شنوایی: قدرت شنوایی داوطلب نباید کمتر از 40 دسی بل باشد.

- گاهی یه روزنامه یا متن به شما داده می شود بخوانید تا مطمئن بشوند لکنت زبان ندارید. اگه در این مراحل مشکلی داشته باشید به شما معرفی نامه داده می شود تا به درمانگاه فرهنگیان مراجعه نمایید تا با دستگاه معاینه شوید.


**لیست رشته های دبیری دانشگاه فرهنگیان کشور
گروه آزمایشی تجربی: دبیری شیمی، دبیری زیست‌ شناسی، دبیری علوم تجربی، آموزش ابتدایی ، آموزش‌ و پرورش کودکان استثنایی، آموزش تربیت‌ بدنی

گروه آزمایشی ریاضی: آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، آموزش ابتدایی ، آموزش‌ و پرورش کودکان استثنایی ، آموزش تربیت‌ بدنی
گروه آزمایشی انسانی: آموزش زبان و ادبیات فارسی، دبیری الهیات و معارف اسلامی، دبیری تاریخ، دبیری زبان و ادبیات عربی، دبیری علوم اجتماعی، راهنمایی و مشاوره، آموزش ابتدایی، آموزش‌ و پرورش کودکان استثنایی ، آموزش جغرافیا ، آموزش تربیت‌ بدنی

گروه آزمایشی هنر: آموزش ارتباط تصویری
گروه آزمایشی زبان : تربیت دبیر زبان انگلیسی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود