سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۰
کد مطلب: 54929
۶

هر ۵۰ خانوار باید یک روان شناس داشته باشند

هر ۵۰ خانوار باید یک روان شناس داشته باشند
به گزارش میگنا دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تشدید اختلالات روانی در دوران بحران کرونا اظهار کرد: سلامت روان یکی از مهمترین بحث‌هایی است که در دوران کرونا و پسا کرونا وجود دارد، با وجود این بیماری و دربرگیری بسیار آن در جامعه بسیاری از افراد و حتی کودکان نیازمند خدمات روان شناسی و یا مشاوره هستند، اما این در حالی است که متاسفانه این خدمات به عنوان کالای لوکس معرفی شده و تنها آن دسته از افرادی که تمکن مالی دارند از این خدمات بهره می برند، بنابراین با توجه به قرار گرفتن در این بحران و پیک پنجم کرونا مقرر شد بحث تعرفه های خدمات سلامت روان شفاف سازی شود.
 
او افزود: برخی از روان شناسان و افراد آسیب دیده هم از نبود تعرفه پایه معترض بودند که این خدمات طی رایزنی های انجام شده با هیات دولت در دستور کار قرار گرفت و پس از یک سال و چند ماه انجام شد.

حاتمی  در پاسخ به اینکه چرا بیمه سلامت روان در کشور وجود  ندارد، بیان کرد: بیمه سلامت روان با پایه بیمه اصلی و تکمیلی در بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم به تصویب رسیده، اما این خدمات فعلا و پس از ۶ سال کماکان اجرایی نشده است.

افزایش اختلالات روانی در جامعه به دنبال پیک پنجم کرونا
رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور ادامه داد: با شدت گیری ویروس کرونا و بهم ریختن سلامت روان جامعه بسیاری از مردم نیازمند خدمات روانشناسی و مشاوره هستند به طوری که می توان گفت اختلال روانی در جامعه رو به افزایش است.

او تصریح کرد: بر اساس استاندارد جهانی برای ۸۳ میلیون نفر جمعیت ایران، به ازای هر ۵۰ خانوار باید یک روانشناس داشته باشیم،  ۲۳ و هشت دهم درصد از مردم به خدمات بالینی نیاز دارند، یعنی ۴ نفر از یک نفر باید تحت درمان یک روانشناس زبده قرار گیرد.

او  اضافه کرد: در آخرین پیگیری و رایزنی های ما با ریاست سازمان برنامه و بودجه مقرر شد ۲ شرط برای متصل شدن هر چه سریعتر افراد به بیمه سلامت روان لازم الاجراست، اول تعرفه خدمات روان شناسی در هیات دولت تصویب شود و دوم آنکه تعرفه خدمات روان شناسی و مشاوره را وزارت بهداشت تایید کند که تقریبا این موضوع نیز محقق شده است و منتظر تائید نهایی این وزارت هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...