سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۹
کد مطلب: 54965
۴

چند روز پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا ایمن هستیم؟

چند روز پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا ایمن هستیم؟
محققان «کالج امپریال لندن» و Ipsos MORI، آخرین گزارش نظارت بر آنتی بادی خود را منتشر کردند که نشان می دهد تقریباً ۱۰۰ درصد از افراد ۱۴ روز پس از تزریق دز دوم واکسن های کرونا فایزر و آسترازنکا ، آنتی بادی مثبت هستند.

در این مطالعه بیش از۲۰۷ هزار و ۳۳۷ نفر در انگلیس در فاصله زمانی میان ۱۲ تا ۲۵ مه ۲۰۲۱ خود را با استفاده از یک تست انگشتی در خانه آزمایش کرده و آنتی بادی های کووید-۱۹ را به دنبال  ابتلا به عفونت طبیعی کرونا یا واکسیناسیون ردیابی کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که پس از تزریق دز اول هر یک از این ٢ واکسن کرونا، نسبت افرادی که تست آنتی بادی مثبت داشتند در ۴ تا ۵ هفته پس از تزریق دز اول به اوج خود رسید و سپس شروع به کاهش کرد اما این نسبت در افرادی که دز دوم واکسن کرونای خود را تزریق کرده بودند، افزایش چشمگیری داشت.

یافته های این مطالعه بر نیاز همه افراد به دریافت هر ٢ دز واکسن کرونا به منظور  برخورداری از بهترین شانس محافظت در برابر این بیماری با برداشته شدن محدودیت ها تأکید می کند.

نتایج این مطالعه نشان داد که بیش از ۹۰ درصد از افراد بالای ۶۵ سال از نظر آنتی بادی مثبت بودند که در افراد بالای ۷۵ سال به ۹۵ درصد افزایش یافت و این میزان در افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله، ۳۶ درصد بود. چرا که در زمان گزارش، یک چهارم پاسخ دهندگان ۱۸ تا ۲۴ ساله اظهار داشتند که یک یا دو دز از واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند در حالی که ۹۹ درصد از افراد بالای ۷۵ سال هر دو دز واکسن کرونای خود را دریافت کرده بودند.

از زمان تهیه این گزارش، برنامه واکسیناسیون دولت انگلیس به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در حال حاضر بیش از نیمی از جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله در انگلیس تنها چند هفته پس از باز شدن برنامه واکسیناسیون کرونا برای این گروه سنی دز اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند و تزریق دزهای دوم برای تمام افراد بالای ۱۸ سال با کاهش فاصله زمانی میان تزریق این دو دز از ۱۲ هفته به هشت هفته افزایش یافته است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.