يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۹
کد مطلب: 63285
۵
روانشناسی پایداری

کتاب اصول ایجاد تاب آوری

اصول ایجاد تاب آوری: پایدار سازی خدمات اکوسیستم در نظام های اجتماعی - اکولوژیک
کتاب اصول ایجاد تاب آوری
اصول ایجاد تاب آوری تالیف راینته بیگز، ماجا اشلوتر و میشاییل ال.شون و ترجمه دکتر مهدی قربانی، چاپ اول آن از انتشارات دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۸ منتشر گردید.
از آنجا که هم جوامع و هم جهانی که در آن زندگی می کنیم، بیش از پیش با تغییرات آشفته و سریع مواجه شده، مفهوم تاب آوری به زمینهٔ پژوهش مهم و فعالی بدل شده است. این کتاب با تأمل بر جدیدترین پژوهش ها، مروری انتقادی بر روش های ارتقای تاب آوری نظام های اجتماعی - اکولوژیک و خدمات اکوسیستمی دارد.
فصل های کتاب اصول ایجاد تاب آوری حول هفت اصل کلیدی ایجاد تاب آوری تدوین شده است که شامل حفظ تنوع و افزونگی، مدیریت ارتباطات، مدیریت متغیرهای کند و بازخوردها، تقویت شناخت نظام های سازگار و پیچیده، ترغیب یادگیری، گسترش مشارکت و ترویج حکمرانی چندمرکزی است.
نویسندگان به ارزیابی شواهد مؤید این اصول پرداخته، در مورد کاربردهای عملی آن بحث کرده و بر نیاز به تحقیقات بیشتر تأکید کردند. این کتاب منبع مفیدی برای تمام افرادی است که در حوزهٔ علوم تاب آوری کار می کنند و همچنین آنانی که در زمینهٔ علوم پایداری و حکمرانی و مدیریت محیط زیست فعالیت دارند.
راینته بیگز، ماجا اشلوتر و میشاییل ال.شون، به خوبی مرزهای علوم پایداری و تفکر تاب آوری را با تألیف فصل های الهام بخش《اصول ایجاد تاب آوری: پایدار سازی خدمات اکوسیستم در نظام های اجتماعی - اکولوژیک》و گردآوری آنها به صورت یک کتاب منسجم و مهم، جابه جا کرده اند. در این کتاب، زیست کره و رویکرد سیستم های پیچیده، پایه و اساس شناخت نظام های اجتماعی - اکولوژیک و تاب آوری معرفی شده است علاوه برکتاب اصول ایجاد تاب آوری تالیف راینته بیگز، ماجا اشلوتر و میشاییل ال.شون کتاب روانشناسی برای پایداری  هم به عنوان یک کتاب درسی طراحی و توسط دانشگاه تهران منتشر شده است این کتاب هم  از ضروریات دوره‌های پایداری در رشته‌های مختلف دانشگاهی است .
انتشارات دانشگاه تهران از دکتر مهدی قربانی تاکنون بیش از ۱۰ عنوان کتاب در حوزه‌های میان رشته‌ای منابع طبیعی و محیط زیست به چاپ رسانده است. همچنین دکتر علیرضا مخبر دزفولی دانش‌آموخته دکترای حرفه‌ای پزشکی و دکترای تخصصی روان‌شناسی، مترجم دیگر کتاب «روانشناسی پایداری» است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.