شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹
کد مطلب: 63734
۱
تاب‌آوری سیستم‌های بهداشتی و تغییرات اقلیم

تاب‌آوری سیستم‌های بهداشتی در برابر تغییرات آب و هوا

هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت که از 21 ماه می آغاز شده، 30 می نیز پایان کار آن خواهد بود .
تاب‌آوری سیستم‌های بهداشتی در برابر تغییرات آب و هوا
بر اساس اطلاعیه سازمان جهانی بهداشت، بودجه این سازمان در چارچوب هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو سوئیس مورد بحث قرار گرفت.
کشورهای عضو بودجه برنامه 2024-2025 سازمان جهانی بهداشت را تصویب کرده و متعهد شدند که هزینه عضویت را 20 درصد افزایش دهند. بودجه این برنامه 6.83 میلیارد دلار تعیین شد.
تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت از کشورهای عضو به دلیل حمایت قوی از این تصمیم و اعتمادی که به سازمان جهانی بهداشت دارند، تشکر کرد.
وی ضمن یادآوری اینکه افزایش 20 درصدی حق عضویت، تعهدی است که سال گذشته پذیرفته شده، خاطرنشان شد: سایر توصیه‌های مرتبط با تامین مالی پایدار سازمان که اصلاحات مربوط به مسئولیت‌پذیری، حاکمیت و تامین مالی را در بر می‌گیرد، با جزئیات بیشتر در هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت مورد بحث قرار خواهد گرفت. 
هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت که از 21 ماه می آغاز شده، 30 می نیز پایان کار آن خواهد بود .

در سال گذشته میلادی گرمای شدید، رویدادهای آب و هوایی و آلودگی هوا باعث مرگ میلیون‌ها نفر شد. سازمان جهانی بهداشت، یک چارچوب عملیاتی برای مقاوم‌سازی و بهبود تاب‌آوری سیستم‌های بهداشتی در برابر تغییرات آب و هوا منتشر کرد.
سال2023 به‌پایان رسید و میلیون‌ها کارمند بهداشت و مراقبان سلامت با تعداد بی‌سابقه چالش‌های بهداشتی مرتبط با آب و هوا و بحران‌های ناشی از درگیری‌های جدید و در حال گسترش مواجه بودند. 
به گزارش پایگاه خبری میگنا رسانه روانشناسی و تاب آوری ایران در هفتاد و هفتمین مجمع‌جهانی بهداشت(اردیبهشت1403 - می‌2024)، کشورها توافقنامه بین‌المللی جدیدی را که به‌عنوان توافق و هماهنگی مشترک در همه‌گیری‌ها شناخته می‌شود، بررسی خواهند کرد.
هدف از این توافق جلوگیری از تکرار اثرات مخرب بهداشتی و اجتماعی ناشی از کووید19 درصورت بروز در آینده است. البته که سال گذشته میلادی در حوزه سلامت اتفاقات عجیبی هم تجربه شد که با تدابیر سازمان جهانی بهداشت همراه بود، بخشی از آنها به شرح زیر است:
2023سالی بی‌سابقه‌ برای حذف بیماری‌ها بود؛ بیماری‌های عفونی همچون مالاریا در آذربایجان و تاجیکستان، تریپانوزومیازیس انسانی در غنا، تراخم در مالی و عراق، فیلاریازیس لنفاوی و لیشمانیوز احشایی در بنگلادش.
پس از ساخت واکسن علیه کووید19، تا نوامبر2023 با تزریق 13.6میلیارد دوز در سراسر جهان از بیماری شدید و بستری شدن میلیون‌ها نفر در بیمارستان جلوگیری شد.
 سال 2023بسیاری از بیماری‌های عفونی‌ سیاه زخم، چیکونگونیا، وبا، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، تب دانگ، دیفتری و آنفلوآنزا شیوع داشت.
 در زلزله افغانستان، نپال، سوریه و ترکیه، سیل ویرانگر در لیبی، پاکستان و سودان جنوبی همچنین امواج گرما، آتش‌سوزی، خشکسالی و... سازمان جهانی بهداشت تیم‌های فوریت‌ پزشکی ارسال کمک‌های پزشکی اضطراری و... را در اولویت قرار داد.
در سال گذشته میلادی گرمای شدید، رویدادهای آب و هوایی و آلودگی هوا باعث مرگ میلیون‌ها نفر شد. سازمان جهانی بهداشت، یک چارچوب عملیاتی برای مقاوم‌سازی و بهبود تاب‌آوری سیستم‌های بهداشتی در برابر تغییرات آب و هوا منتشر کرد.
سالانه 236هزار نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست می‌دهند که بالاترین میزان در کودکان یک تا 4ساله است. سال گذشته نخستین قطعنامه در مورد پیشگیری از غرق‌شدگی تصویب و WHO از 194کشور عضو درخواست کرد با ارزیابی این وضعیت، اقدامات مناسب را اجرایی کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند