دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۵
کد مطلب: 62573
۱۲
۱۷
دکتر محمد حاتمی:

با مجاهدت «سازمان نظام روان شناسی و مشاوره» را در برابر تاخت و تازها حفظ کردم

با مجاهدت «سازمان نظام روان شناسی و مشاوره» را در برابر تاخت و تازها حفظ کردم
به گزارش میگنا دکتر محمد حاتمی در یک گفتگوی زنده 2 ساعته ویدیویی که از ساعت 21 روز سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ با اعضای سازمان نظام که از طریق وب‌سایت سازمان نظام پخش شد در خصوص مسائل و حواشی اخیر توضیحات مبسوطی ارائه کرد که در اینجا به اهم آنها اشاره می‌کنیم:

دکتر حاتمی گفت: عده‌ای بدون این که اطلاعی از کارهای انجام شده داشته باشند سازمان را مورد تاخت و تاز قرار دادند. اما، به دلیل مصلحت با صبوری کمترین پاسخ را دادیم.

وی عنوان کرد: ما آمدیم در سازمان فرهنگ‌سازی کردیم و نتیجه‌اش این است که امروز رهبر انقلاب، مردم، مسئولان قوا و مدیران همه این سازمان را می‌شناسند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ادامه داد: روز اولی که بنده مسئولیت گرفتم ۱۵ هزار نفر عضو سازمان بودند و امروز ۵۵ هزار نفر عضو هستند.

دکتر حاتمی در خصوص روال اداری و حساب و کتاب‌های سازمان گفت: همه کارها طبق قانون انجام شده است و  اساس کار ما بر اساس شفافیت بوده است و چیز پنهانی نداریم.

رئیس سازمان عنوان کرد: ما کارها و خدمات را الکترونیکی کردیم و این کار برای همکاران ما در شهرستان‌ها بسیار خوب و راحت شد.

دکتر حاتمی گفت: ما تعاملات خوبی با سازمان‌ها و نهادها داشتیم. امروز افرادی که در مراکز دارای مجوز از بهزیستی هستند حتما باید گواهی اشتغال تخصصی را از این سازمان دارا باشند.

وی اظهار کرد: ما توانستیم از طریق دیوان عدالت اداری در خصوص درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد حکم بگیریم که روانشناسی با سلامت مردم در ارتباط است و کسب و کار اقتصادی نیست.

دکتر حاتمی در خصوص روان‌شناس نماها گفت: با معرفی این افراد از حق روان‌شناسان دفاع کردیم و یک روال خوبی بنیان گذاشته شد.

رئیس سازمان افزود: پرسنل ما پاکدست‌ترین، بهترین و سالم‌ترین بودند و عده‌ای با سخنان خود در حق این افراد بی‌انصافی کردند.

وی عنوان کرد: ما بزرگ‌ترین کنگره را در ایران برای کرونا برگزار کردیم و حتی رییس جمهور نیز برای این کنگره پیام ارسال کرد.

دکتر حاتمی گفت: ما برای بیمه پایه و تکمیلی در مجلس فراکسیون سلامت روان تشکیل دادیم تا بررسی شود و این کار محقق خواهد شد.

رئیس سازمان افزود: روان‌شناسی خوب است که با فرهنگ اسلامی آن جامعه هماهنگ باشد. ما معتقدیم باید از همه ظرفیت های حوزه و دانشگاه برای معرفی روانشناسی و مشاوره استفاده کرد و همین باعث شد با کمک دوستان انجمن روانشناسی اسلامی مصوبه ای که قرار بود که مجوز صدور مشاوره خانواده را به حوزه بدهند لغو گردد.

وی افزود: عده‌ای گفتند که سازمان باغ رستوران خریده است! این باغ در دوره قبل توسط دکتر اللهیاری خریداری شده است و ارتباطی به بنده ندارد. اما همین باغ که آنروز با 350میلیون تومان آن موقع خریداری شد الان 10 میلیارد تومان می‌ارزد و برای سازمان یک سرمایه خوب شده است. ما طبق قانونی که در زمان من تصویب کردیم دیگر رییس سازمان برای مصارف سازمان حق برداشت بیش از ۵۰ میلیون تومان را ندارد. من خدا شاهد است شده در برخی موارد از جیب خودم برای برگزاری جلسات و دیدارها خرج کردم.  

دکتر حاتمی در خصوص شایعات و تهمت‌هایی که در خصوص سازمان بیان می‌کنند واکنش نشان داد گفت خبرگزاری فارس نباید به این دروغپردازی ورود می‌کرد.

رئیس سازمان گفت: انتقاد می‌کنند که تلفن‌ها را جواب نمی‌دهند اما من همه پیام ها و تلفن ها را بجز 10 روز اخیر پاسخ ندادم تا حواشی کمتر ایجاد کردند البته از همینجا پوزش میخواهم از دوستان اما یک سیستمی درست شده که باید همه باید از طریق سامانه پیام دهند و کارها را پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: ما ساختمان یوسف‌آباد را با مشقت پس گرفتیم و امروز ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت آن است و سند آن به نام سازمان است.

دکتر حاتمی افزود: ۹۹ درصد روان‌شناسان حامی سازمان هستند و عده‌ای که ادمین‌های آن‌ها آشکار نیست به خاطر منافع شخصی صفحاتی را درست کردند که بر علیه سازمان صحبت کنند که البته همه شناسایی شده‌اند.

رئیس سازمان گفت: بعضی ها در فضای مجازی میگویند اعضای شورای مرکزی غیرمرتبط هستند! در صورتی که در 50 سال گذشته و قبل انقلاب روان‌شناسی جزو فلسفه و علوم تربیتی بوده است.(رشته مستقل نبوده) مثل الان نبوده که مثلا بنده لیسانس و فوق لیسانس من بالینی و دکترایم روانشناسی است، اینها اساتید ما هستند و در دانشکده‌های روانشناسی سالهاست که تدریس کرده اند و کارنامه ما را همین اساتید امضا کردند و حق بر گردن ما دارند. اینها زحمت کشیدن رشته را بوجود آوردند. بعضی از این اساتید استادتمام دانشگاه هستند و 40 جلد کتاب دارند و این بی انصافی است، کسانی این پیشکسوتان را تخریب می‌کنند که دانشجو بودن‌شان جای شک است از طرفی دور اول انتخاب اعضای شورای مرکزی توسط وزارت علوم برگزار شده‌ است. اگر خلافی هم صورت گرفته مربوط به وزارت علوم است،

وی افزود: ما خواستیم انتخابات برگزار کنیم، اما وزیر بهداشت وقت گفتند حضوری نمی‌شود. غیرحضوری نیز امکان‌پذیر نبود. سال ۱۴۰۰ نیز خواستیم انتخابات را برگزار کنیم گفتند آیین‌نامه باید به‌روزرسانی شود و برای این کار باید کمیته‌ای تشکیل شود. ما این کار را انجام دادیم. اما طول کشید و ما مرتب تذکر دادیم. در نهایت ۳ آذر ۱۴۰۰ تصویب شد. اما بین نمایندگان وزرا و شورای مرکزی اختلافی رخ داد. در صورتی که سازمان بی‌طرف بود و برای بنده این مهم بود که زودتر انتخابات برگزار شود. دکتر حاتمی توضیحات جامع و کاملی درباره تاخیر ایجاد شده در برگزاری انتخابات بیان کرد.

همچنین رئیس سازمان به وزارت علوم پیشنهاد کرد که انتخابات ۲۷ مرداد را لغو کند، همان‌طور که سازمان این کار را انجام داد تا حق ۲۹۴ عضوی که توسط سازمان تایید صلاحیت شده‌اند ضایع نشود.

دکتر حاتمی در پایان همگان را به برادری و همگام شدن برای برگزاری یک انتخابات پرشور دعوت کرد.

 
منبع: پایگاه خبری موفقیت‌شناسی،با اندکی اضافات
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
بنام خدا باسلام
مطالبی را که جناب اقای دکتر میفرمایند کاملاصحیح میباشد
استادی ماهر و برای جامعه رونشناسی بسیار زحمت را متحمل شده اند
از خداوند در تمامامی صفحات سفید زندگی تهی از ناملایمات ومملو از شاد گامی ارزو دارم
عالی
با سلام و درود.
خداوند طول عمر باعزت عطا نماید
پروانه محمدخانی
Iran, Islamic Republic of
من از هر اقدام حمایت کننده از سازمان حمایت میکنم و مخالف تشتت و رفتارهای آسیب رسانم.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما استاد ارجمند
Iran, Islamic Republic of
انشالا که موفق باشید و سلامت روان در جامعه مهمترین دغدغه باشد
Iran, Islamic Republic of
با درود
امیدواریم دکتر حاتمی به انحصاری بودن پروانه اشتغال پایان دهند. سوال اینست که ایا به نسبت جمعیت ایران پروانه اشتغال صادر شده است؟
Russian Federation
با سلام وعرض ادب
ماش همه افراد مثل دکتر حاتمی گرامی وفرهیخته نیت خیر داشتند ودغدغه مند بودن برای شناساندن جامعه روانشناسی به مردم ومسئولان ، ایشان همیشه دغدغه سلامت روان خانواده ها وجامعه را دارند
خدا قوت استاد گرامی
مریم
Iran, Islamic Republic of
بی اندازه از زحمات آقای دکتر سپاس گزاریم
مهشید
Iran, Islamic Republic of
سلام والا من نفهمیدم بلاخره تکلیف اینایی که خیلی مفت و بدون هیچ امتحان و آزمونی مجوز گرفتن چی شد ، اگر اینا مثل ما ازمون ندن و با همین پروانه فعالیت باد آورده کار کنن این عدالت نیست امیدوارم دکتر حاتمی این مساله رو حل کنن چون فرقی بین ما و آنها نیست
Iran, Islamic Republic of
قضاوت سطحی کردی چون نسبت به قوانین نظام روانشناسی ناآگاهی ،اونایی که ارشد دارن و لیسانس غیرمرتبط ،آزمون جامع نظام روانشناسی که مخصوص بچه های ارشد روانشناسی یا مشاوره باغیرمرتبط هس رو دادن و قبول شدن که از شروط مهم نظام روانشناسی برای گرفتن پروانه هس و در ضمن این آزمون برای افرادی بوده که قبل از سال ۹۳فارغ التحصیل شدن و لیسانسی غیر از روانشناسی و دارای ارشد روانشناسی یا مشاوره بودن صدق می‌کنه ،این قانونه ،و بعد از سال ۹۳ هرکس که لیسانس غیرمرتبط داشته باشد باید دو مقطع پیاپی ارشد و دکتری روانشناسی یا مشاوره رو داشته باشه تا به مرحله پروانه برسه
Spain
با یاد خدا
زحمات جنابعالی بر هیچکس پوشیده نیست، برای شما و سایر همکاران در سازمان نظام آرزوی توفیق روز افزون داریم.
امیدوارم همچون گذشته تصمیم گیری برای رواشناسان و مشاوران کشور در انحصار سازمان نظام روانشناسی باشد.
Iran, Islamic Republic of
صداقت و لیاقت دکتر حاتمی برای جامعه روان شناسی اثبات شده است.ایشان در این مدت تمام تلاش خود را برای سازماندهی و حفظ سازمان انجام داده اند.هر انسان آگاه و باوجدانی متوجه این موضوع می شود .خداوند سایه ایشان بر سر روان شناسان حفظ کند.
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت بخیر،تکلیف این پروانه های چینی
که بدون آزمون و مصاحبه صادر شده چی میشه،چطور میشه یک نفر فقط با یک مقطع روانشناسی بدون هیچ فیلتر و سنجشی پروانه بگیره،به شخصه به دلیل پایین بودن ارزش پروانه های صادره اینچنینی،به این پروانه ها،پروانه های چینی میگویم چون اورجینال نیستن،هروقت مصاحبه و.. شدن از فیک بودن خارج میشن.
Iran, Islamic Republic of
خودت فهمیدی چی گفتی
Iran, Islamic Republic of
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو دنبه میاد
حنانه
United States
با سلام درورد بر شما جناب دکتر حاتمی، بسیار جای تاسف داره که همکارانی داریم که ظاهرا روانشناس هستند اما هنوز یاد نگرفتند چطور تعامل داشته باشند و بجای پیشرفت سازمان نظام روانشناسی، بخاطر منافع شخصی و منافع یک گروە خاص اینطور ناجوانمردانه حق تعداد زیادی از اعضا و اساتید این رشته رو پایمال کنند
لیلاجعفری
Iran, Islamic Republic of
خیر باشد
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید