سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۶
کد مطلب: 60045
۳
۱

بوکبال سامانه جامع برای کتاب و فرهیختگان

بوکبال سامانه جامع برای کتاب و فرهیختگان
به گزارش میگنا رسانه سلامت روان کشور بوکبال، سامانه‌ای است جامع در حوزه‌ی معرفی فرهیختگان و آثار ایشان ازجمله کتاب، ترویج کتاب‌خوانی و گرامی‌داشتِ قدرِ پدیدآورندگان و مروّجان، و محصولِ بیش از یک سال فعالیت متمرکز در شرکت راهکارهای کارآمد فناوری اطلاعات ابریشم.

بنیادِ این سامانه بر این دیدگاه گذاشته شده است که فرهیختگان و اندیشمندان سزاوارترین طیف جامعه اند برای مدیریتِ دانش و هدایتِ فرهنگ. معتقدیم برای هرکس، در هر نقطه از جهان، با هر هدفی در زندگی، در هر سطحی از تجربه و دانش، در هر شرایطی، کتابی سودمند وجود دارد که از خواندنش خرسند می‌شود. و کوشیده‌ایم، با کمک فرهیختگانِ خردورز و کتاب‌شناس، فاصله‌ی پدیدآورنده و خواننده را هرچه کوتاه‌تر کنیم.
تلاش ما بر آن است که دایره‌ی مخاطبانِ بوکبال را در میان طیف‌های گوناگونِ پژوهش‌گران و پدیدآورندگان (شامل نویسندگان، مترجمان، ویراستاران، تصویرگران، شاعران و...)، ناشران، توزیع‌کنندگان و فروشندگانِ کتاب، مروّجان و تسهیل‌گرانِ فرهنگی، انجمن‌ها و نهادهای دست‌اندرکارِ ترویجِ کتاب‌خوانی، و البته خوانندگانِ کتاب در داخل و خارج از کشور بگسترانیم.

بوکبال چه خدماتی ارایه میدهد ؟
زیرساختِ فناورانه‌ی پیش‌رفته و استوار، و گنجینه‌ی غنیِ داده‌های بوکبال این امکان را فراهم می‌آورد که زمینه‌های گوناگونی ازجمله گنجینه‌ی کتاب‌شناسی، گنجینه‌ی پدیدآورندگان، گنجینه‌ی مفاخر فرهنگی، فروش‌گاهِ کتاب و جز آن را در دسترس مخاطبانِ خود قرار دهد. هر طیفی از مخاطبان، در هریک از این بخش‌ها، فراخورِ توانمندی‌ها و نیازشان، سطحی از بهینه‌ترین دسترسی را به محتوای اندوخته بر سامانه خواهد داشت و خدمات متناسب با نیازِ خود را دریافت خواهد کرد.

در بخش کتاب‌شناسی، کوشیده‌ایم همه‌ی کتاب‌هایی که بعد از انقلاب در کشور چاپ شده‌است، در همه‌ی زمینه‌ها و همه‌ی رده‌های سنّی، قابل مشاهده و بررسی باشد. افزون بر این، مخاطبانِ سامانه، به‌تدریج می توانند به اطلاعات و مطالب منحصربه‌فردی نظیر مصاحبه، معرفی، یادداشت، مقاله، درقالب فایل‌های نوشتاری، صوتی و تصویری در مورد عناوینی از این کتاب‌ها دست یابند و به‌علاوه خودْ نیز در این فرایند مشارکت کنند. بخشی مهم از سرمایه‌ی معنویِ ما در این راه، تلاش عاشقانه و همّتِ بی‌منّتِ مروّجانِ کتاب‌شناس و دانش‌گستر است. و چه از این بهتر که دور چون با عاشقان افتاد تسلسل یابد.
 
سامانه جامع کتاب و فرهیختگان را میتوانید از اینجا ببینید
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نسرین
Iran, Islamic Republic of
بوکبال جمع شد. موفق نبود و موفق نشد. از اول هم معلوم بود که کار عبث و بیهوده ای هست. به هر حال دیگه چنین چیزی وجود نداره. تمام شد.
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد